Η Ένταξη του Musescore στο Κοινοτικό Μουσικό Πρόγραμμα El Sistema Greece

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3396040 49 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-12
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ματρόζου Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αναστασία Γεωργάκη, Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αρετή Ανδρεοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Ένταξη του Musescore στο Κοινοτικό Μουσικό Πρόγραμμα El Sistema Greece
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Ένταξη του Musescore στο Κοινοτικό Μουσικό Πρόγραμμα El Sistema Greece
Περίληψη:
Οι πρακτικές της κοινοτικής μουσικής (ΚΜ) χρησιμοποιούνται εδώ και πολύ καιρό, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση στην τυπική μουσική εκπαίδευση, όπως αυτή εφαρμόζεται στα σχολεία και τα ωδεία. Η προσέγγιση αυτή επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των μουσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων. Ένα παράδειγμα ενός τέτοιου κοινοτικού μουσικού προγράμματος είναι το El Sistema. Το El Sistema έχει γνωρίσει επιτυχία στη Βενεζουέλα, και έχει δώσει την αφορμή για την ανάπτυξη προγραμμάτων παρόμοιας φιλοσοφίας παγκοσμίως και στην Ελλάδα με την ίδρυση του El Sistema Greece (ESG) το 2016. Παρόλο που οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν εισέλθει στον τομέα της μουσικής εκπαίδευσης, η ένταξη της τεχνολογίας στα προγράμματα ΚΜ είναι δύσκολη λόγω της συνήθως χαμηλής κοινωνικοοικονομικής κατάστασης των συμμετεχόντων της.
Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην ένταξη του προγράμματος - λογισμικού μουσικής σημειογραφίας Musescore στο ESG και στη διαπίστωση του τρόπου και του βαθμού με τον οποίο εξυπηρετεί τους στόχους του ESG. Επιλέχθηκε ένας σχεδιασμός μικτής μεθόδου συνδυάζοντας τεχνικές από την ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία έρευνας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ένταξη του Musescore ενίσχυσε τις μουσικές ικανότητες, τη δημιουργικότητα, την αυτονομία και την αυτενέργεια (agency) των μαθητών.
Παρουσιάζονται τα δεδομένα, η συζήτηση των αποτελεσμάτων της έρευνας και, στο τέλος, παρατίθονται ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη της ένταξης της μουσικής τεχνολογίας στο ESG.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κοινοτική μουσική, μουσική εκπαίδευση, μουσική τεχνολογία, Musescore, El Sistema Greece
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
94
Αριθμός σελίδων:
217
ΜΑΤΡΟΖΟΥ-ΠΤΥΧΙΑΚΗ-GR-EN.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο