Η τεχνολογική αναπαραγωγή του έργου τέχνης κατά τον Walter Benjamin και τον Marcel Duchamp

Διπλωματική Εργασία uoadl:1455118 595 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-10-16
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Χατζηκυριάκου Βάλια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περικλής Βαλλιάνος. Καθηγητής. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης. ΕΚΠΑ
Παντελής Λέκκας. Καθηγητής. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης. ΕΚΠΑ
Γρηγόρης Ανανιάδης. Αναπληρωτής καθηγητής. Πάντειο Πανεπιστήμιο
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η τεχνολογική αναπαραγωγή του έργου τέχνης κατά τον Walter Benjamin και τον Marcel Duchamp
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Ο Βάλτερ Μπένγιαμιν στο δοκίμιο του «Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνολογικής αναπαραγωγιμότητας του» αντιλαμβάνεται τις τεράστιες αλλαγές που σηματοδοτεί η έλευση της τεχνολογικής αναπαραγωγής, καθώς οδηγεί στην παρακμή της αύρας του έργου τέχνης. Η αύρα εκπηγάζει από της θρησκευτικές και τελετουργικές καταβολές του έργου τέχνης και αποτελεί τον πυρήνα της γνησιότητας του. Με την παρακμή της αύρας μεταβάλλεται η αισθητηριακή πρόσληψη του υποκειμένου. Παράλληλα με την τεχνολογική αναπαραγωγή εντοπίζεται η άνοδος των μαζών στο πολιτικό προσκήνιο. Ο Μπένγιαμιν θεώρει ότι η τεχνολογική αναπαραγωγή μπορεί να αλλάξει την σχέση της μάζας με την τέχνη και να επιφέρει βαθύτατες αλλαγές που τους προσδίδει πολιτικό χαρακτήρα.
Ο Αντρέ Μαλρώ στο έργο του το «Φανταστικό Μουσείο» αν και έχει ως αφετηρία τις θέσεις του Μπένγιαμιν αναφορικά με την αύρα, διαφοροποιείται, καθώς θεώρει ότι η φωτογραφία απομονώνει το έργο τέχνης από το συμφραζόμενο του και του προσδίδει μια νέα ζωή.
Ο Μαρσέλ Ντυσάν, ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, πηρέ μαζικά παραγόμενα αντικείμενα και υπογράφοντας τα, τα παρουσίασε ως έργα τέχνης, τα λεγόμενα ready-mades. Τα ready-mades ήταν έργα μανιφέστα του Ντυσάν , και αποτελούσαν μια επίθεση κατά της τέχνης του αμφιβληστροειδή και όλων των παραδοσιακών αξιών της τέχνης.
Το ερώτημα που διερευνά η παρούσα εργασία είναι που εντοπίζεται και από πού εκπηγάζει η αύρα όπως την περιέγραψε ο Μπένγιαμιν στα ready-mades του Ντυσάν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Βαλτερ Μπέντζαμιν, Μαρσέλ Ντυσάμπ, Αντρέ Μαλρώ, Αύρα,
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
67
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

870 Χατζηκυριάκου, Βάλια.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.