Χρήση Ρομποτικών Διατάξεων στις Φυσικές Επιστήμες

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1506094 978 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Φυσικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-03
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μαργαριτόπουλος Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΕΚΠΑ: Τμήμα ΦΥΣΙΚΗΣ - Στράτος Θεοδοσίου
ΕΚΠΑ: Τμήμα ΦΠΨ - Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Χρήση Ρομποτικών Διατάξεων στις Φυσικές Επιστήμες
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Χρήση Ρομποτικών Διατάξεων στις Φυσικές Επιστήμες
Περίληψη:
Με την εργασία αυτή προσπαθήσαμε να ερευνήσουμε πως μπορεί η Ρομποτική να συμβάλει στην εκπαίδευση βοηθώντας στην κατανόηση κυρίως της φυσικής αλλά και του προγραμματισμού από μαθητές 1ης-2ης τάξης Γυμνασίου. Ξεκινήσαμε λοιπόν αναφέροντας κάποιες απλές έννοιες, όρους, ορισμούς και μαθηματικές σχέσεις στα παιδιά, εξηγήσαμε τυχόν απορίες και έπειτα τους ενημερώσαμε για το λογισμικό Mindstorms Edu NXT και τα ρομπότ που επρόκειτο να χρησιμοποιήσουν. Αρχικά λοιπόν η έρευνα ξεκίνησε με την εφαρμογή του λογισμικού Mindstorms Edu NXT μέσω του οποίου λειτούργησαν τα ρομπότ. Πρόκειται για ρομπότ τα όποια κατασκευάστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές αποτελούμενα από έτοιμα κομματάκια (LEGO) καθοδηγούμενοι από τους επιβλέποντες αφού πρώτα χωρίστηκαν σε ομάδες με ίδιο αριθμό ατόμων η καθεμία σύμφωνα με την δική τους προτίμηση. Αφού τελειώσαμε με το τεχνικό κομμάτι ξεκινήσαμε το πειραματικό μέρος κάνοντας μια σειρά από πειράματα από τα όποια κάθε ομάδα θα λάμβανε διαφορετικά αποτελέσματα ώστε να εξάγει τα δικά της συμπεράσματα και να τα συγκρίνει με τις υπόλοιπες. Με τον τρόπο αυτό θα βλέπαμε πόσο μπόρεσαν οι μαθητές να κατανοήσουν πράγματα για την φυσική μέσω της ρομποτικής. Για τον λόγο αυτό συντάχθηκαν και ερωτηματολόγια τα οποία και συμπλήρωσαν οι μαθητές ενώ στο τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα αλλά και τα συμπεράσματα της έρευνας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ρομποτική, Προγραμματιστικό περιβάλλον, Πειράματα Φυσικής
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
193
ΧΡΗΣΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.pdf (12 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο