Η κοινωνική ένταξη των ασυνόδευτων ανηλίκων και ο ρόλος που διαδραματίζει το ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο

Διπλωματική Εργασία uoadl:1902720 1058 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (χορηγούμενος τίτλος από Παν/μιο Αθηνών/φοίτηση και εκπόνηση προβλεπόμενων εργασιών μόνο στο ΕΚΠΑ )
Βιβλιοθήκη Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-09-04
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Στάθη Σωτηρία-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η κοινωνική ένταξη των ασυνόδευτων ανηλίκων και ο ρόλος που διαδραματίζει το ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η κοινωνική ένταξη των ασυνόδευτων ανηλίκων και ο ρόλος που διαδραματίζει το ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο
Περίληψη:
Μεγάλο μέρος του προσφυγικού πληθυσμού που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι παιδιά, εκ των οποίων ένα σημαντικό ποσοστό είναι ασυνόδευτοι ανήλικοι. Η παρούσα εργασία μελετά την παρουσία των ασυνόδευτων ανηλίκων στις ελληνικές σχολικές αίθουσες, διερευνά εάν και με ποιο τρόπο εξασφαλίζεται το δικαίωμα αυτών στην εκπαίδευση και εάν δημιουργούνται ικανές προϋποθέσεις κοινωνικής ένταξης για αυτούς ώστε, εφόσον το επιθυμούν, να μπορέσουν αργότερα να προσαρμοστούν ομαλότερα στην ελληνική κοινωνία. Η έρευνα επικεντρώνεται στους ασυνόδευτους ανηλίκους που διαμένουν σε ξενώνες φιλοξενίας και απαρτίζεται από δύο μέρη. Το ποσοτικό μέρος της έρευνας περιλαμβάνει ερωτηματολόγια συμπληρωμένα από τους κοινωνικούς λειτουργούς των ξενώνων. Το ποιοτικό μέρος της έρευνας περιλαμβάνει 5 ημιδομημένες συνεντεύξεις, 3 με δασκάλους ασυνόδευτων ανήλικων μαθητών και 2 με κοινωνικούς λειτουργούς που εργάζονται σε ξενώνες. Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, μικρό ποσοστό των ασυνόδευτων ανηλίκων εγγράφονται στο σχολείο, ελλείψει ειδικής πολιτικής τα εμπλεκόμενα μέρη αναλαμβάνουν εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, η άγνοια της ελληνικής γλώσσας οδηγεί στην περιθωριοποίηση των παιδιών μέσα στην τάξη, αλλά παρ’ όλα αυτά τα παιδιά αναπτύσσουν πολύτιμα δίκτυα κοινωνικών επαφών και σχέσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ασυνόδευτοι, ανήλικοι
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
23
Αριθμός σελίδων:
76
Διπλωματική Εργασία - Η κοινωνική ένταξη των ασυνόδευτων ανηλίκων και ο ρόλος που διαδραματίζει το ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο