«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η διαπάλη των συνταγματικών διατάξεων για την «επικρατούσα θρησκεία» (άρθρο 3), «την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως» (άρθρο 16 παρ. 2) και "το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας" (άρθρο 13)».

Διπλωματική Εργασία uoadl:2005312 3721 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκκλησιαστικό Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-12
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Απέργης Κώστας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ανδρουτσόπουλος Γ., Λέκτορας, Νομική, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η διαπάλη των συνταγματικών διατάξεων για την «επικρατούσα θρησκεία» (άρθρο 3), «την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως» (άρθρο 16 παρ. 2) και "το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας" (άρθρο 13)».
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η διαπάλη των συνταγματικών διατάξεων για την «επικρατούσα θρησκεία» (άρθρο 3), «την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως» (άρθρο 16 παρ. 2) και "το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας" (άρθρο 13)».
Περίληψη:
Προσεγγίζουμε, το νομικό πλαίσιο, του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εστιάζοντας, στο θέμα, της θεσμικής εμπλοκής της Εκκλησίας, στη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου σχολείο. Παραμετρικά απαντούμε σε ερωτήματα, όπως α) Υπάρχει πράγματι ισχυρή παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην δημόσια εκπαίδευση; β) Πόσο συμβατή είναι αυτή, με τις θεμελιώδεις διατάξεις, που συγκροτούν την κρίσιμη δέσμη, του Συντάγματος; γ) Ποιες επιπτώσεις έχει, η σκιά μιας Θρησκευτικής oντότητας, στην Παιδεία, ενός κοσμικού κράτους, που οφείλει, να είναι αποχρωματισμένο, από κάθε υπερβατική επιρροή ή εξάρτηση. δ) Πόσο σχετικοποιείται το θεμελιώδες δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας (αρθρ 13&1), με την αναγνώριση μιας θρησκείας «ως επικρατούσας», πράγμα το οποίο έχει αντανακλαστικές συνέπειες και στην ερμηνεία του άρθρ.16 &2, που θέτει ως σκοπό της Παιδείας την «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως»; ε) Η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ως Επικρατούσας , αποτελεί «την προκρούστεια κλίνη» για την ανάπτυξη της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης; στ) Πόσο ολοκληρωμένη είναι η προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας στην Πατρίδα μας; Τρείς είναι βασικοί άξονες της έρευνάς μας. Ο πρώτος, η άμεση θρησκευτική διαπαιδαγώγηση, δηλ. η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ο δεύτερος, η αλληλένδετη επικουρική μορφή διαπαιδαγώγησης, ( Εκκλησιασμός, προσευχή, σχολικές αργίες) και ο τρίτος η παρουσία θρησκευτικών συμβόλων στο Σχολείο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκκλησιαστικό Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
Δίκαιο, Θρησκεία, Εκπαίδευση, Εκκλησία, Επικρατούσα, θρησκευτική συνείδηση, θρησκευτική ελευθερία, Σύνταγμα,διαπαιδαγώγηση, σύμβολα.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
7
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αριθμός σελίδων:
422
ΑΠΕΡΓΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο