Twitter Sentiment Analysis and Emotion Detection of consumer brand sentiments towards iPhone and Samsung

Διπλωματική Εργασία uoadl:2418387 563 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-18
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Χριστάνα Αθανασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Μουρλάς, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Twitter Sentiment Analysis and Emotion Detection of consumer brand sentiments towards iPhone and Samsung
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάλυση Συναισθήματος στο Twitter και Ανίχνευση Συναισθήματος των καταναλωτών προς τα: iPhone και Samsung (Twitter Sentiment Analysis and Emotion Detection of consumer brand sentiments towards iPhone and Samsung)
Περίληψη:
Με την έλευση του Web 2.0 ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους για μια πληθώρα θεμάτων, δημιουργώντας έτσι έναν πρωτοφανή όγκο δεδομένων, τα λεγόμενα Big Data (δεδομένα μεγάλου όγκου). Αυτά τα δεδομένα συχνά περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη γνώμη και τα συναισθήματα των καταναλωτών τα οποία μπορούν να συλλέγονται και να αξιολογούνται συστηματικά για την αξιοποίησή τους σε μια ευρεία γκάμα εφαρμογών στο πεδίο του μάρκετινγκ.

Η παρούσα διπλωματική προάγει την ανάλυση συναισθήματος (sentiment analysis) και την ανίχνευση συναισθημάτων (emotion analysis) ως εναλλακτική ερευνητική τεχνική για τη συλλογή και ανάλυση online κειμενικών δεδομένων, και συγκεκριμένα δεδομένων από το Twitter. Η γνώση αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί από εταιρείες και οργανισμούς για την παρακολούθηση του brand, των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους. Επιπλέον, η αξιοποίηση των απόψεων και των συναισθημάτων που εκφράζονται από τους καταναλωτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την στρατηγική μάρκετινγκ, την ανταγωνιστική επιχειρηματική ευφυΐα και τη διαχείριση της εταιρικής φήμης στο διαδίκτυο.

Συνολικά συγκεντρώθηκαν 17.810 tweets για δύο ανταγωνιστικές εταιρίες smartphone κινητών τηλεφώνων, συγκεκριμένα iPhone (Apple) και Samsung (SamsungMobile), και εφαρμόστηκε μια τεχνική με χρήση λεξικών για την ανάλυση συναισθήματος και την ανίχνευση των συναισθημάτων των καταναλωτών. Η διαδικασία περιλάμβανε την απόκτηση των δεδομένων, τον καθαρισμό και την προ-επεξεργασία, καθώς και τη χρήση του λεξικού AFINN-111 για την ανάλυση του συναισθήματος (θετικό ή αρνητικό) και του λεξικού NRC Word-Emotion Association Lexicon για την ανίχνευση των συναισθημάτων που εκφράζονται (θυμός, προσμονή, αηδία, φόβος, χαρά, έκπληξη, εμπιστοσύνη). Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού R μέσω του R studio. Τα τελικά αποτελέσματα αυτής της μελέτης υποδεικνύουν την καταλληλότητα της ανάλυσης του συναισθήματος και της ανίχνευσης συναισθημάτων για την παροχή πληροφοριών για το συναίσθημα των καταναλωτών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ανάλυση Συναισθήματος, Ανίχνευση Συναισθημάτων, Twitter, Εταιρίες Κινητής Τηλεφωνίας, Συναίσθημα Καταναλωτών, Γλώσσα Προγραμματισμού R
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
127
Αριθμός σελίδων:
95
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Mobile Brands Sentiment Analysis.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.