@article{2944228, title = "«Η Ζωή εν τάφω του Στράτη Μυριβήλη ως λογοτεχνία του τύπου»", author = "Μαρία Νικολοπούλου", journal = "Επιστημονική επετηρίς της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών", year = "2020", volume = "44", number = "1", pages = "281-300", issn = "0571-7590", keywords = "Μαρτυρία, Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος, λογοτεχνία του τύπου, πολεμική λογοτεχνία, ενώσεις βετεράνων", abstract = "To άρθρο εστιάζει στην πρώτη έκδοση της Ζωής εν τάφω (1924), που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα Καμπάνα, εκδότης της οποίας ήταν ο Μυριβήλης. Η εφημερίδα ήταν όργανο των οργα- νώσεων εφέδρων της Λέσβου και εξετάζεται κατά πόσον το κείμενο του μυθιστορήματος είναι σε αλληλεπίδραση με την αρθρογραφία του εντύπου, σύμφωνα με την θεωρητική έρευνα για τη αμφίδρομη σχέση μεταξύ του δημοσιογραφικού λόγου και του λόγου της λογοτεχνίας. Επιπλέον διερευνάται η κειμενική και ιδεολογική σχέση του κειμένου με αντίστοιχα ευρωπαϊκά κείμενα πολεμικής λογοτεχνίας που εμφα- νίζονται κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά τον Α′ Παγκόσμιο Πόλεμο σε όλη την Ευρώπη, καθώς ο Μυριβήλης φιλοδοξούσε μέσα από την Καμπάνα να συμβάλει στην ανάπτυξη του είδους, με τη μετάφραση κειμένων ή τη δημοσίευση πρωτότυπων λογοτεχνικών συνεργασιών με αυτή τη θεματική. Τέλος, εξετάζεται ο λόγος της μαρτυρίας ως ένα ρηξικέλευθο και ριζοσπαστικό είδος λόγου, που αμφισβητεί τους κανόνες του λογοτεχνικού πεδίου όπως και τους θεσμούς και τα είδη λόγου που οδήγησαν στον πόλεμο. The first edition of Stratis Myrivilis’ war book Life in the tomb This article explores how the first edition of Stratis Myrivilis’ war book Life in the tomb (Η ζωή εν τάφω, 1924), which was serialised in the veterans’ newspaper Kambana, published by the author in Lesvos, has been shaped by the newspapers’ discursive and ideological framework. It also explores the text’s connection to its European counterparts on the textual and ideological level and to the role of the soldier-writers in the international veteran movement. Myrivilis aimed to encourage the creation of Greek war literature in Kambana and his novel is his contribution to the genre. Life in the tomb employs the discourse of testimony, which at the time was not accepted in the literary field. The narrator’s subjectivity is presented as subversive on both the textual and the ideological level, as he questions all the institutions and the discursive practices that led to war" }