TY - CONF TI - Αξιοποίηση γλωσσικών μοντέλων μηχανικής μάθησης σε παιχνίδια ρόλων επιχειρηματολογικού περιεχομένου για τη διδακτική της Ιστορίας AU - Παναγιώτης Αλεξόπουλος AU - Μαρία Κλαδάκη AU - Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης PY - 2024 SP - 1471–1475 PB - Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος T2 - Πρακτικά του 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος: Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα TODO - null TODO - παιχνίδια ρόλων, διδασκαλία Ιστορίας, ChatGPT, Τεχνητή Νοημοσύνη, επιχειρηματολογικός γραμματισμός TODO - Η παρούσα εργασία στοχεύει να αναδείξει τη σχέση των γλωσσικών μοντέλων μηχανικής μάθησης - Τεχνητής Νοημοσύνης, και ειδικότερα του ChatGPT, με τα ρητορικά παιχνίδια ρόλων, προκειμένου να αξιοποιηθούν στη διδακτική πρακτική. Πιο συγκεκριμένα, η παιχνιδοποίηση και τα παιχνίδια ρόλων φαίνεται ότι μπορούν να ενισχύσουν την εμπλοκή των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχοντάς τους κίνητρα για μάθηση. Οι μαθητές/τριες εμπλέκονται συναισθηματικά, καθώς αναβιώνουν μια κοινωνική ή ιστορική συνθήκη σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον, όπως αυτό της σχολικής τάξης. Επιπλέον, τα ρητορικά παιχνίδια ρόλων ενισχύουν τη δημιουργική, γλωσσική και κριτική ικανότητα των μαθητών/τριών, καθώς προάγεται ο επιχειρηματολογικός τους γραμματισμός. Τους τελευταίους μήνες, από τον Νοέμβριο του 2022, η ταχεία εξάπλωση του ChatGPT, ενός γλωσσικού μοντέλου μηχανικής μάθησης, δημιούργησε στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα αρκετές προσδοκίες σχετικά με τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στην εκπαίδευση. Η παρούσα ευρετική μελέτη διερευνά αν το ChatGPT μπορεί να παραγάγει επιχειρηματολογικούς διαλόγους ιστορικών προσώπων, προκειμένου να αξιοποιηθούν διδακτικά σε παιχνίδια ρόλων για το μάθημα της Ιστορίας, καθώς και τις προϋποθέσεις και τις οδηγίες με τις οποίες μπορεί να προκύψουν τέτοια κείμενα από το συγκεκριμένο «chatbot». Τέλος, στα αποτελέσματα παρουσιάζονται οι συζητήσεις που έγιναν με το ChatGPT, βάσει των οποίων υποστηρίζεται ότι η εφαρμογή μπορεί να δημιουργήσει επιχειρηματολογικούς – ρητορικούς διαλόγους για παιχνίδια ρόλων, προκειμένου να αξιοποιηθούν παιδαγωγικά στο μάθημα της Ιστορίας. ER -