TY - CONF TI - Άθληση και Στρατιωτικές Σχολές: Βιβλιογραφική Ανασκόπηση AU - Ευαγγελία Κέφη-Χατζηχαμπέρη, AU - Ειρήνη Καμπερίδου PY - 2019 SP - 1 PB - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ) T2 - 5ο συνέδριο Αθλητικής Επιστήμης «Άσκηση & Υγεία» TODO - null TODO - Στρατός, Γυναίκα, Φύλο, Άσκηση, Βιολογική διαφορά TODO - Εισαγωγή: Η άθληση και γενικότερα η φυσική αγωγή στις στρατιωτικές σχολές της χώρας μας— όπως και στις ΗΠΑ και την Ευρώπη—αποτελεί σημαντικό κομμάτι της στρατιωτικής εκπαίδευσης των σπουδαστών-τριών (Laker, 2000) με απώτερο σκοπό να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του κλάδου που θα υπηρετήσουν (Στρατός Ξηράς, Πολεμικό Ναυτικό, Πολεμική Αεροπορία). Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση των μεταβολών συγκεκριμένων βιολογικών παραμέτρων που επιφέρουν οι αθλητικές στρατιωτικές δραστηριότητες στα δύο φύλα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνετε στη συχνότητα τραυματισμών. Μέθοδος: Επιλέχθηκαν δεκαοχτώ έρευνες, που εξετάζουν τις διαφορές σε συγκεκριμένες βιολογικές παραμέτρους των δύο φύλων που προέκυψαν μετά την ολοκλήρωση της βασικής στρατιωτικής εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Οι γυναίκες σε σύγκριση με τους άνδρες είναι πιο επιρρεπείς σε υπερβολικούς τραυματισμούς, όπως α) κατάγματα από 12% έως 30%, β) μικροβλάβες στην οστική ανάπλαση και γ) τραυματισμοί λόγω υπερβολικής προπόνησης. Συζήτηση/Συμπεράσματα: Με βάση σχετικά ερευνητικά δεδομένα προτείνεται ένας επανασχεδιασμός της δομής του στρατιωτικού αθλητικού προγράμματος (μικτές ομάδες). ER -