@article{2937951, title = "The City as a Stage: Flamenco in Andalusian Culture", author = "Maria Papapavlou", journal = "Journal of the Society for the Anthropology of Europe", year = "2003", volume = "3", number = "2", pages = "14-24", publisher = "American Anthropological Association", issn = "1535-5632, 1556-5823", keywords = "Επιτέλεση, Φλαμένκο, Κοινωνική Σκηνή", abstract = "Πρόσφατες μελέτες στο χώρο των επιτελεστικών σπουδών (performance studies) έχουν στρέψει την προσοχή τους σε διαδικασίες συγκρότησης κοινωνικών ταυτοτήτων. To παρόν άρθρο προτείνει να ερευνήσει τις σχέσεις Σσιγγάνων και μη-Σσιγγάνων μέσα από αυτήν την προοπτική. Η επιτόπια έρευνα στην Ανδαλουσία έδειξε ότι ‘αντικειμενικές’ διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων μοιάζουν να είναι μηδαμινές, αν και τα ίδια τα υποκείμενα αναγνωρίζουν και παρουσιάζουν τους εαυτούς τους ως διαφορετικούς μεταξύ τους. Σχετική βιβλιογραφία παρουσιάζει τους Τσιγγάνους και τη σχέση τους με το φλαμένκο ως μια βιο-γενετική σχέση που εξηγεί και τη δεινότητα της ‘φυλής’ στο τραγούδι και το χορό του φλαμένκο. Αντίστοιχη συλλογιστική διατρέχει και την επιχειρηματολογία των μη-Τσιγγάνων για τη σχέση τους με το φλαμένκο. Με αυτούς τους τρόπους το φλαμένκο αναδεικνύεται σε αμφίσημο μέτρο οργάνωσης κοινωνικών ταυτοτήτων. Σο παρόν άρθρο στοχεύει να παρουσιάσει και να αναλύσει τις παραπάνω επιχειρηματολογίες των ιδίων των κατοίκων της πόλης -Τσιγγάνων και μη-Τσιγγάνων- μέσα από μια κονστρουβιστική προοπτική (θεωρία της κατασκευής) προκειμένου να αναδείξει τη δυναμική της ρητορικής αλλά και της επιτέλεσης (performance) των ταυτοτήτων πάνω στην κοινωνική σκηνή." }