@article{2944029, title = "The Greek-American Theatre was born in Chicago", author = "Κατερίνα Διακουμοπούλου", journal = "Παράβασις - Επιστημονικό Περιοδικό", year = "2014", volume = "12", number = "1", pages = "93-102", publisher = "Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, ΕΚΠΑ", issn = "1106-5923", keywords = "Θεατρολογία, Νεοελληνικό θέατρο, Θέατρο της Διασποράς, Η.Π.Α. , Σικάγο", abstract = "Η δημοσίευση, είναι η ανακοίνωση που εκφωνήθηκε το Μάιο του 2011 στο Columbia College στο Σικάγο στο “International Chicago Theatre Symposium: Chicago theatre capital of America: Past, Present, Future” . Το κείμενο πραγματεύεται τη γέννηση του πρώτου ερασιτεχνικού και εν συνεχεία του πρώτου επαγγελματικού θιάσου που δημιουργήθηκε στις Η.Π.Α., και συγκεκριμένα στο Σικάγο. Ήδη από το 1895 οι πρώτες ελληνικές οργανώσεις στους κόλπους της ορθόδοξης εκκλησίας ιδρύουν ερασιτεχνικούς θιάσους, οι οποίοι συνήθως παρουσιάζουν πατριωτικά, εθνικά δράματα κατά την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Παράλληλα η Mabel Hay Barrows, κόρη φιλέλληνα εύπορου Αμερικανού, στα τέλη του 19ου αι. με την σύμπραξη των Ελλήνων μεταναστών σύστησε επαγγελματικό θίασο αρχαίου δράματος. Η Barrows περιπλανώμενη στις ελληνικές γειτονιές στο Σικάγο εντόπισε τα μέλη του θιάσου της, τα οποία εκπαίδευσε σχολαστικά ώστε το αποτέλεσμα της δουλειάς της να γνωρίσει κοινή αποδοχή όχι μόνο από το ελληνικό αλλά και από το αμερικανικό κοινό. Η συστηματική δράση και η επιτυχία της Barrows είχε ως αποτέλεσμα τη διάδοση και την καθιέρωση του ελληνικού θεάτρου σε όλες τις Πολιτείες των Η.Π.Α." }