@article{2968178, title = "Μάθηση και Διδασκαλία στις Νεφέλες του Αριστοφάνη. Το "φροντιστήριον" του Σωκράτη.", author = "Χρήστος-Θωμάς Κεχαγιάς", journal = "Eos: Journal of Scientific and Educational Research", year = "2020", volume = "7", number = "1", pages = "66-79", publisher = "Κέντρο Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης", issn = "1790-5168", keywords = "Φιλοσοφία Παιδείας, Θεωρία Αγωγής, Σωκράτης, ορολογία διδασκαλίας, Αριστοφάνης, Θέατρο", abstract = "Στις Νεφέλες, ο Αριστοφάνης πραγματεύεται ένα πλήθος εκπαιδευτικών ζητημάτων που είναι κοινά σε κάθε πολιτισμό. Ποιά όμως είναι η πρόθεσή του όταν ασχολείται με τον σωκρατικό τρόπο του 'μανθάνειν' και 'διδάσκειν' (χρήση μυητικής γλώσσας και όρων που δανείζεται από την φιλοσοφική δραστηριότητα στο 'φροντιστήριον'); Σε αυτή την κωμωδία εντοπίζονται αντιτιθέμενες αξίες, όπως οι παραδοσιακοί σκοποί της εκπαίδευσης και οι μοντέρνες αντιλήψεις των σοφιστών. Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες τεχνικές μάθησης επισημαίνει τις μορφωτικές αντιθέσεις και ασυμφωνίες (Δίκαιος έναντι Άδικου Λόγου) και αναδεικνύει το χάσμα ανάμεσα στον κενό θεωρητικό λόγο των νέων διανοουμένων και τις αληθινές παιδευτικές πρακτικές ανάγκες (μαθησιακές δεξιότητες, πρακτική εφαρμογή κλπ." }