Μελέτη κοινωνικο-συναισθηματικών χαρακτηριστικών σε δείγμα παιδιών προσχολικής ηλικίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1312423 299 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή ψυχικής υγείας - Πρόληψη ψυχιατρικών διαταραχών
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-04-06
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Δαλέτου Ασημίνα-Βαρβάρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναπληρώτρια καθηγήτρια Μ.Κοκκώση
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη κοινωνικο-συναισθηματικών χαρακτηριστικών σε δείγμα παιδιών προσχολικής ηλικίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία μελετά το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας που
επιδιώκεται να διεξαχθεί μελλοντικά κι εξετάζει τα συναισθηματικά και κοινωνικά
χαρακτηριστικά του παιδιού της προσχολικής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα τη
συναισθηματική του ανάπτυξη που συμπεριλαμβάνει την κατανόηση, έκφραση και
ρύθμιση του συναισθήματος, την κοινωνική του ανάπτυξη όπου κυρίαρχοι τομείς
είναι οι σχέσεις με τους συνομηλίκους, το προσχολικό παιχνίδι και αρνητικές
συμπεριφορές που
εκδηλώνονται κατά την αλληλεπίδραση αυτή με βασικότερη την Επιθετικότητα. Άξια
αναφοράς θεωρήθηκε η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης και των προγραμμάτων
παρέμβασης στο προσχολικό πλαίσιο που έχουν σχεδιαστεί και σχεδιάζονται τα
τελευταία χρόνια και στοχεύουν στην καλλιέργεια των κοινωνικών και
συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών. Τέλος, εξετάζεται ο ρόλος του φύλου,
των ιδιοσυγκρασιακών
χαρακτηριστικών του παιδιού καθώς και του παιδαγωγού και του προσχολικού
πλαισίου στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Θεωρήθηκε ότι η
μελέτη της συσχέτισης του φύλου και των ιδιοσυγκρασιακών χαρακτηριστικών του
παιδιού με τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες του και τα
προβλήματα συμπεριφοράς που εκδηλώνει στο προσχολικό πλαίσιο αποτελεί έναν
τομέα σπουδαίου ερευνητικού ενδιαφέροντος, λαμβανομένου υπόψη του περιορισμένου
αριθμού ερευνών στον ελλαδικό χώρο.
Λέξεις-κλειδιά:
Συναισθηματική ανάπτυξη, Κοινωνική ανάπτυξη, Ιδιοσυγκρασία, Φύλο, Προσχολικό πλαίσιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
242
Αριθμός σελίδων:
74