Εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών της Α' τάξης του λυκείου σε σχέση με το άτομο και τα υποατομικά σωματίδια. Διερεύνηση της προέλευσης και των παραγόντων διατήρησής τους.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317213 69 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-04-04
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Αναστασοπούλου Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περικλής Ακρίβος Αναπλ. Καθηγητής ΑΠΘ (επιβλέπων), Μιχάλης Σιγάλας Καθηγητής ΑΠΘ, Παναγιώτης Γιαννακουδάκης Αναπλ. Καθηγητής ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών της Α' τάξης του λυκείου σε σχέση με το άτομο και τα υποατομικά σωματίδια. Διερεύνηση της προέλευσης και των παραγόντων διατήρησής τους.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Alternative conceptions of high school students about the atomic theory
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη το
σχολικό έτος 2010 – 2011, σε 1613 μαθητές της Β’ και της Γ’ Λυκείου με τη
μέθοδο του ερωτηματολογίου. Σκοπός είναι να διερευνηθούν οι εναλλακτικές
αντιλήψεις των μαθητών, η δημιουργία τους και η διατήρησή τους και η κατανόηση
των μαθητών τις έννοιες που σχετίζονται με το άτομο, όπως τις διδάχθηκαν στην
ύλη της Χημείας της Α’ τάξης του Λυκείου.
Στην έρευνα συμμετείχαν σχολικές μονάδες από μεγάλα και μικρά αστικά κέντρα, μη
αστικά κέντρα καθώς και ειδικά σχολεία, με στόχο να συγκροτηθεί
αντιπροσωπευτικό δείγμα της διαστρωμάτωσης των μαθητών της χώρας. Από την
ανάλυση των αποτελεσμάτων το συμπέρασμα είναι πως οι μαθητές δυσκολεύονται να
κατανοήσουν σε βάθος τη φύση του ατόμου και τη δομή του, γιατί είναι φαινόμενα
μη ορατά με γυμνό μάτι με αποτέλεσμα οι μαθητές να δημιουργούν εναλλακτικές
νοητικές αναπαραστάσεις για να τα εξηγήσουν. Έτσι τα ερωτηματολόγια έχουν ένα
μέσο όρο ορθών απαντήσεων το πολύ μέχρι 50%, με πολλούς μαθητές να μην απαντούν
καθόλου σε ορισμένες ερωτήσεις ανάπτυξης όπου χρειάζεται να ανακαλέσουν τις
γνώσεις τους από τη Χημεία της Α’ Λυκείου.
Γενικά οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν υψηλότερες επιδόσεις, ενώ δεν
εμφανίζονται μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών.
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική, Χημεία, Εναλλακτικές αντιλήψεις, Λύκειο, Άτομο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
34
Αριθμός σελίδων:
[4], vii, 84

document.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.