Εννοιολογικές και διαδικαστικές στρατηγικές σε έργα για τους ρητούς και η σχέση τους με τις προσεγγίσεις των μαθητών στη μελέτη των μαθηματικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317235 166 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2011-12-12
Έτος εκπόνησης:
2011
Συγγραφέας:
Μπεμπένη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναπλ. Καθηγήτρια ΕΚΠΑ Δ.Πόταρη (επιβλέπουσα), Λέκτορας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Ξ. Βαμβακούση, Επικ. Καθηγητής ΕΚΠΑ Π. Σπύρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εννοιολογικές και διαδικαστικές στρατηγικές σε έργα για τους ρητούς και η σχέση τους με τις προσεγγίσεις των μαθητών στη μελέτη των μαθηματικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Στην παρούσα έρευνα διερευνήσαμε τις διαδικαστικές και εννοιολογικές συνιστώσες
της αίσθησης του ρητού αριθμού σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και είδος της
προσέγγισης που ακολουθούν στη μελέτη των μαθηματικών σε σχέση με το επίπεδο
ανάπτυξης της αίσθησης του ρητού. Τα ευρήματα έδειξαν ότι υπάρχουν ατομικές
διαφορές στον τρόπο που οι μαθητές συνδυάζουν τη διαδικαστική και εννοιολογική
γνώση για τους ρητούς και οι διαφορές αυτές είναι δυνατόν να είναι ευρείες.
Βρέθηκαν μαθητές δύο «ακραίων» προφίλ (διαδικαστικό/εννοιολογικό): μαθητές που
χρησιμοποιούν μόνο διαδικαστικές ή μόνο εννοιολογικές στρατηγικές σε έργα για
τους ρητούς. Επιπλέον, οι διαφορές στο βαθμό ανάπτυξης του κάθε είδους γνώσης
συνοδεύονται κι από διαφορές στον τρόπο που οι μαθητές προσεγγίζουν τη μελέτη
των μαθηματικών (επιφανειακή/βαθιά προσέγγιση) που είναι ενδεικτικές των
διαφορετικών πεποιθήσεών τους για τα μαθηματικά και τη μάθησή τους.
Λέξεις-κλειδιά:
Αίσθηση ρητού αριθμού, Διαδικαστική - εννοιολογική γνώση, Διαδικαστικές- εννοιολογικές στρατηγικές, Βαθιά-επιφανειακή προσέγγιση στη μελέτη, Πεποιθήσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
92