Η διδακτική επάρκεια των εκπαιδευτικών στη χρήση αποτελεσματικών μορφών αξιολόγησης του μαθητή στα Μαθηματικά

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317636 181 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-12-06
Έτος εκπόνησης:
2012
Συγγραφέας:
Ξυραφίδου Ελισάβετ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυριακίδης Λεωνίδας Αναπληρωτής Καθηγητής (επιβλέπων), Ζαχαριάδης Θεοδόσιος Καθηγητής, Σπύρου Παναγιώτης Αναπληρωτής Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδακτική επάρκεια των εκπαιδευτικών στη χρήση αποτελεσματικών μορφών αξιολόγησης του μαθητή στα Μαθηματικά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η διεθνής έρευνα φανερώνει ότι ενώ η αξιολόγηση των μαθητών πρέπει να
διενεργείται για διαμορφωτικούς σκοπούς, η συντριπτική πλειοψηφία των
εκπαιδευτικών συνεχίζει να χρησιμοποιεί την αξιολόγηση μόνο για συγκριτικούς
σκοπούς. Η έρευνα αυτή εξετάζει σε ποιο βαθμό το φαινόμενο αυτό σχετίζεται με
τις δεξιότητες που έχουν οι εκπαιδευτικοί στην αξιολόγηση και επιδιώκει να
αναπτύξει μια εξελικτική κλίμακα μέτρησης των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στην
αξιολόγηση στο μάθημα των Μαθηματικών. Για το σκοπό αυτό λαμβάνει υπόψη τρεις
πτυχές: α) τις φάσεις της αξιολόγησης (ανάπτυξη και χορήγηση εργαλείων
αξιολόγησης, επεξεργασία δεδομένων αξιολόγησης, καταγραφή αποτελεσμάτων,
κοινοποίηση αποτελεσμάτων στους μαθητές και στους γονείς), β) τις μεθόδους
αξιολόγησης (γραπτή, προφορική, παρατήρηση, δοκίμιο εκτέλεσης δραστηριοτήτων)
και γ) τις πέντε διαστάσεις μέτρησης του δυναμικού μοντέλου της εκπαιδευτικής
αποτελεσματικότητας (συχνότητα, στάδιο, εστίαση, ποιότητα, διαφοροποίηση). Με
βση τις τρεις αυτές πτυχές αναπτύχθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο χορηγήθηκε
σε 142 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αττική και
διενεργήθηκαν τέσσερις ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς. Η ανάλυση
των δεδομένων με τη βοήθεια του μοντέλου Rasch επέτρεψε την ανάπτυξη τεσσάρων
επιπέδων δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας
συζητούνται τα αποτελέσματα της έρευνας και διατυπώνονται εισηγήσεις για την
ανάπτυξη κατάλληλων προγραμμάτων για την επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση στο μάθημα των Μαθηματικών.
Λέξεις-κλειδιά:
Αξιολόγηση στα μαθηματικά, Διαμορφωτική αξιολόγηση στα μαθηματικά, Δυναμικό μοντέλο της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας, Στάδια επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
241
Αριθμός σελίδων:
172