Η κατανόηση του μαθηματικού κειμένου του σχολικού εγχειριδίου από τους μαθητές: Πόσο εύκολο είναι το θέμα της θεωρίας;

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317766 166 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-05
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Αβούρη Ευγενία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ξανθή (Ξένια) Βαμβακούση Επίκ. Καθηγήτρια Π.Τ.Ν. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Επιβλέπουσα), Δέσποινα Πόταρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Θεοδόσης Ζαχαριάδης Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η κατανόηση του μαθηματικού κειμένου του σχολικού εγχειριδίου από τους μαθητές: Πόσο εύκολο είναι το θέμα της θεωρίας;
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Reading comprehension of the mathematical texts in secondary education schoolbook. How easy is the theory question of the exams?
Περίληψη:
Το θέμα της κατανόησης μαθηματικού κειμένου και κυρίως του περιεχόμενου των
σχολικών μαθηματικών εγχειριδίωνκαι άλλου εκπαιδευτικού υλικούαπασχολεί
τελευταίως την έρευνα, μετά από την ανάπτυξη των υπηρεσιών διαδικτυακής
εκπαίδευσης και την αυξανόμενη επιθυμία για αυτονομία στη μάθηση. Στην Ελλάδα η
αξιολόγηση της κατανόησης των περιεχομένων του σχολικού εγχειριδίου συμμετέχει
με 25% στο βαθμό των προαγωγικών και εισαγωγικών εξετάσεων. Η κατανόηση του
μαθηματικού κειμένου απαιτεί αρκετές αναγνωστικές δεξιότητες, και κυρίως αρκετά
αναπτυγμένες μεταγνωστικές δεξιότητες και στρατηγικές ώστε να είναι σε θέση ο
μαθητής να γνωρίζει αν κατάλαβε και αν όχι, τι δεν κατάλαβε.Στην εργασία αυτή
γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί το πώς και πόσο κατανοείται από τους μαθητές
λυκείου το περιεχόμενο του σχολικού εγχειριδίου της γεωμετρίας. Τα ευρήματα
της εμπειρικής μελέτης, η οποία έχει ποσοτικό και ποιοτικό σκέλος,εξετάζονται,
με στόχο να διερευνηθεί κατά πόσο μαθητές της Α τάξης Λυκείου «διαβάζουν»
αποτελεσματικά το σχολικό βιβλίο, αν και κατά πόσο υπάρχει δυσκολία κατανόησης
του, και οι ενδεχόμενοι παράγοντες στους οποίους μπορεί να οφείλεται αυτή.Tα
αποτελέσματα δείχνουν ότι αρκετοί μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν σε βάθος
το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου και υποδηλώνουν την ανάγκη να συμπεριληφθεί
στο μάθημα των μαθηματικών και η διδασκαλία τεχνικών και στρατηγικών ανάγνωσης
του μαθηματικού κειμένου.
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική μαθηματικών, Ανάγνωση μαθηματικού κειμένου, Κατανόηση μαθηματικού κειμένου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
142
Αριθμός σελίδων:
121