Μια Ερευνητική Προσέγγιση στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής με τη βοήθεια των Εννοιολογικών Χαρτών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1319028 262 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα και Δικτυακές Τεχνολογίες (ΤΗΛ)
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-02-15
Έτος εκπόνησης:
2013
Συγγραφέας:
Αποστολούδης Ευάγγελος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Γρηγοριάδου Ομότ. Καθηγ.(Επιβλέπων), Ευαγγελία Γουλή Δρ. Επιστημονικός Συνεργάτης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μια Ερευνητική Προσέγγιση στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής με τη βοήθεια των Εννοιολογικών Χαρτών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
A Research Approach in teaching Computer Science using concept maps
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι μια πιλοτική διερεύνηση για την
αποτελεσματικότητα της χρήσης των εννοιολογικών χαρτών στη διδασκαλία του
μαθήματος της Πληροφορικής. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκαν ενδεικτικές
δραστηριότητες από το διδάσκοντα για τους μαθητές ώστε να εξαχθούν χρήσιμα
συμπεράσματα, αναφορικά με τη συμβολή των εννοιολογικών χαρτών στη μάθηση με
νόημα. Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών
της Β’ τάξης Γυμνασίου για το μάθημα της Πληροφορικής. Το εκπαιδευτικό σενάριο
περιελάμβανε ατομικές αλλά και ομαδικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας το
λογισμικό Cmap Tools. Σκοπός της έρευνας ήταν η διδασκαλία της έννοιας "Δίκτυα
Υπολογιστών" του μαθήματος Πληροφορικής Γυμνασίου σε δύο τμήματα με διαφορετική
διδακτική μέθοδο. Στο πρώτο τμήμα η διδασκαλία διεξήχθη με τη μέθοδο της
εννοιολογικής χαρτογράφησης και στο δεύτερο τμήμα με τη μέθοδο εισήγησης-
διάλεξης, προκειμένου στο τέλος να γίνει αξιολόγηση των μαθητών και σύγκριση
των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών των δύο τμημάτων. Τα αποτελέσματα της
έρευνας έδειξαν ότι η αξιοποίηση του εννοιολογικού χάρτη στην εκπαιδευτική
πράξη συμβάλλει στην ανάδυση τυχόν παρανοήσεων και εσφαλμένων αντιλήψεων των
μαθητών.
Λέξεις-κλειδιά:
Εννοιολογικός χάρτης, Μάθηση με νόημα, Πιλοτική διερεύνηση, Διδακτική στρατηγική, Εκπαιδευτική δραστηριότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
134
Αριθμός σελίδων:
118
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.