Παρώθηση Ελλήνων μαθητών για μάθηση Βιολογίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1319358 234 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Διδακτική της Βιολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-04-04
Έτος εκπόνησης:
2012
Συγγραφέας:
Ανδρέσσα Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαυρικάκη Ευαγγελία Λέκτορας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παρώθηση Ελλήνων μαθητών για μάθηση Βιολογίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί η παρακίνηση των μαθητών για
μάθηση Βιολογίας, καθώς και να προσδιοριστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν το
κίνητρο των μαθητών. Οι ανεξάρτητες μεταβλητές που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη
είναι το φύλο των μαθητών και το επάγγελμα γονέων των μαθητών.Τα δεδομένα
συλλέχθηκαν με το ερωτηματολόγιο Students’ Motivation Toward Science Learning
(SMTSL). Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων έδειξαν ότι οι μαθητές
της Α΄ Λυκείου έχουν μέτρια επίπεδα παρώθησης για μάθηση Βιολογίας. Επίσης, δε
βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στο επίπεδο παρακίνησης των μαθητών για
μάθηση Βιολογίας στα δύο φύλα. Παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά,
ανάλογα με το φύλο, μόνο στο στόχο επίδοσης, υποκλίμακα του SMTSL, με τα
κορίτσια να εμφανίζουν μεγαλύτερες μέσες τιμές σε αυτόν τον παράγοντα σε σχέση
με τα αγόρια. Επιπλέον, βρέθηκε ότι το επάγγελμα των γονέων των μαθητών δεν
έχει καμιά επίδραση στην παρακίνηση των μαθητών για μάθηση Βιολογίας.
Λέξεις-κλειδιά:
Παρώθηση, Μαθητές, Μάθηση, Βιολογία, Έλληνες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
59