Στρατηγικές ισορροπίας και κοινωνικη βελτιστοποίηση σε συστήματα αναμονής με εναλλκτικές μορφές εξυπηρέτησης

Διπλωματική Εργασία uoadl:1319769 611 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-11-29
Έτος εκπόνησης:
2012
Συγγραφέας:
Μάρκος Εμμανουήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντώνιος Οικονόμου Αναπλ. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγικές ισορροπίας και κοινωνικη βελτιστοποίηση σε συστήματα αναμονής με εναλλκτικές μορφές εξυπηρέτησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Σ’ ένα σύστημα στάσης – πιάτσας απ’ όπου διέρχονται λεωφορεία και ταξί,
προσέρχονται μετακινούμενοι σύμφωνα με μια διαδικασία Poisson με ρυθμό λ
προκειμένου να μετακινηθούν. Τα λεωφορεία φθάνουν σύμφωνα με μια ανανεωτική
στοχαστική διαδικασία της οποίας οι ενδιάμεσοι χρόνοι έχουν την κατανομή FB(x),
όπου με b συμβολίζουμε τον αναμενόμενο οριακό προδρομικό χρόνο ανανέωσης. Στα
λεωφορεία δεν υπάρχει όριο χωρητικότητας. Τα ταξί διέρχονται από την πιάτσα
σύμφωνα με μια διαδικασία Poisson με ρυθμό θ. Οι πελάτες ενδιαφέρονται μόνο να
μεγιστοποιήσουν το αναμενόμενο καθαρό τους κέρδος από μετακίνηση με λεωφορείο ή
ταξί. Κατά την άφιξη τους στο σύστημα στάση – πιάτσα, οι πελάτες άλλοτε
παρατηρούν και άλλοτε όχι τον αριθμό των ατόμων που περιμένουν στην πιάτσα και
ύστερα αποφασίζουν ποιο μέσο μεταφοράς θα χρησιμοποιήσουν. Έτσι, δεδομένης της
προαναφερόμενης πληροφορίας, αναλύουμε σε κάθε παραλλαγή του μοντέλου την
ατομική συμπεριφορά των μετακινούμενων και εν συνεχεία μελετάμε το πρόβλημα της
κοινωνικής βελτιστοποίησης του συστήματος.
Λέξεις-κλειδιά:
Ταξί, Λεωφορείο, Συστήματα αναμονής, Εναλλακτικές μορφές εξυπηρέτησης, Στρατηγικές ισορροπίας, Κοινωνική βελτιστοποίηση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
8
Αριθμός σελίδων:
75