Στρατηγικές ισορροπίας σε ουρές με αποζημίωση και πελάτες με αποστροφή κινδύνου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1319771 924 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στατιστική και Επιχειρησιακή Έρευνα
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-07-15
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Μπενιουδάκης Μύρων
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπουρνέτας Απόστολος Καθηγητής (Επιβλέπων), Μηλολιδάκης Κωνσταντίνος Αναπλ. Καθηγητής, Οικονόμου Αντώνης Αναπλ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγικές ισορροπίας σε ουρές με αποζημίωση και πελάτες με αποστροφή κινδύνου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Customer equilibrium policies in queues with delay compensation and risk aversion
Περίληψη:
Θεωρούμε μια Μ/Μ/1 ουρά με στρατηγικούς πελάτες. Οι πελάτες κατά την άφιξη τους
αποφασίζουν αν θα μπουν ή όχι. Η ουρά είναι μη-παρατηρήσιμη την στιγμή αυτής
της απόφασης. Ένας πελάτης που μπαίνει εισπράττει αμοιβή για την ολοκλήρωση της
εξυπηρέτησης του και πληρώνει ένα κόστος εισόδου μαζί με ένα κόστος αναμονής
ανά μονάδα του χρόνου αναμονής του στο σύστημα. Οι πελάτες δεν είναι γενικά
ουδέτερου κινδύνου, επιδιώκουν μα μεγιστοποιήσουν την ωφέλεια τους με μια
κατάλληλη συνάρτηση ωφέλειας. Μια σημαντική ερώτηση εδώ είναι η αναγνώριση του
συμμετρικού σημείου στρατηγικής ισορροπίας Nash στο παιχνίδι που παίζεται από
τους πελάτες.Σε αυτή την εργασία ο διαχειριστής παρουσιάζει μια πολιτική
πλήρους ή μερικής αποζημίωσης για την καθυστέρηση που θα υποστεί κάθε πελάτης
και θέλει να αναγνωρίσει την βέλτιστη πολιτική τιμής εισόδου/αποζημίωσης η
οποία μεγιστοποιεί το αναμενόμενο κέρδος του. Στην περίπτωση της γραμμικής
συνάρτησης ωφέλειας των πελατών, δηλαδή όταν οι πελάτες είναι ουδέτερου
κινδύνου, δείχνουμε ότι η ύπαρξη αποζημίωσης δεν αυξάνει τα κέρδη του
διαχειριστή. Από την άλλη πλευρά, όταν οι πελάτες έχουν αποστροφή ως προς τον
κίνδυνο, τότε είναι βέλτιστο για τον διαχειριστή να αποζημιώσει πλήρως για την
καθυστέρηση και να θέσει μια κατάλληλη τιμή εισόδου. Επιπλέον η βέλτιστη τιμή
είναι αυτή που μεγιστοποιεί την αναμενόμενη κοινωνική ωφέλεια στην περίπτωση
πελατών ουδέτερων ως προς τον κίνδυνο. Τέλος παρουσιάζουμε κάποια αριθμητικά
παραδείγματα, ώστε να διαπιστώσουμε την επίδραση των παραμέτρων του συστήματος
όπως τον ρυθμό εξυπηρέτησης, το κόστος αναμονής κτλ, στον ρυθμό εισόδου, και
στα κέρδη του διαχειριστή.
Λέξεις-κλειδιά:
Μη-παρατηρήσιμες ουρές, Αποστροφή προς τον κίνδυνο, Κέρδη διαχειριστή, Πελάτες ουδέτερου κινδύνου, Αποζημίωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
94
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.