Τα παραδείγματα στη σχολική τάξη και ο τρόπος διαχείρισής τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:1320336 239 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-07-14
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Μαρκόγλου Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη Αναπλ. Καθηγήτρια (Επιβλέπουσα), Χαράλαμπος Σακονίδης Καθηγητής, Θεοδόσιος Ζαχαριάδης Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα παραδείγματα στη σχολική τάξη και ο τρόπος διαχείρισής τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
The use and management of examples in the mathematics classroom
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εξετάζει το ρόλο και τη συμβολή των παραδειγμάτων που
παράγονται κυρίως από τον εκπαιδευτικό, στη μάθηση και διδασκαλία των
Μαθηματικών. Από τη βιβλιογραφία διαπιστώνεται ξεκάθαρα, πως τα παραδείγματα
συμβάλλουν καθοριστικά στην οικειοποίηση νέων γνώσεων και στην εις βάθος
κατανόηση μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών. Η μελέτη εστιάζει σε δύο
κυρίαρχα σημεία: στη χρήση και κατηγοριοποίηση των παραδειγμάτων που παράγονται
στο μάθημα και στην επικοινωνία που λαμβάνει χώρα στην τάξη, κατά τη διαχείριση
των παραδειγμάτων αυτών. Η έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης της διδασκαλίας
ενός εκπαιδευτικού σε δύο τμήματα Γ΄ Γυμνασίου. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από
την παρακολούθηση 12 ωρών διδασκαλίας του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, καθώς
και από τις κατ’ ιδίαν συνεντεύξεις μαζί του, μετά το πέρας κάθε ώρας
διδασκαλίας. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε μέσα από το συνδυασμό μιας
θεμελιωμένης θεωρίας και ανάλυσης περιεχομένου. Από την ανάλυση αυτή
εντοπίστηκαν συνολικά 104 παραδείγματα, τα οποία κατατάχθηκαν σε ένα πλούσιο
συστημικό δίκτυο ταξινόμησης. Παράλληλα, αναδείχθηκαν τα στοιχεία και οι νόρμες
επικοινωνίας που έχουν καθιερωθεί από τον εκπαιδευτικό στην τάξη και ιδιαίτερα
η μορφή επικοινωνίας που αναπτύσσεται κατά την ενασχόληση των μαθητών με τα
παραδείγματα.
Λέξεις-κλειδιά:
Παραδείγματα, Επικοινωνία, Εκπαιδευτικός, Δίκτυο, Διαχείριση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
117
Αριθμός σελίδων:
119