Χαρτογράφηση γεωπεριβαλλοντικών προβλημάτων και εκτίμηση επικινδυνότητας και τρωτότητας στην ευρύτερη παραλιακή ζώνη Νέας Μάκρης-Σχοινιά- Μαραθώνα

Διπλωματική Εργασία uoadl:1320730 670 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ με ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Περιβαλλοντική Γεωλογία
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-12-09
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Τζαννίνη Αριστέα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Στυλιανός Λόζιος Επίκ. Καθηγητής (Επιβλέπων),Δρ. Ευθύμιος Λέκκας Καθηγητής, Δρ. Σεραφείμ Πούλος Aναπλ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Χαρτογράφηση γεωπεριβαλλοντικών προβλημάτων και εκτίμηση επικινδυνότητας και τρωτότητας στην ευρύτερη παραλιακή ζώνη Νέας Μάκρης-Σχοινιά- Μαραθώνα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Mapping geoenviromental problems and estimating the riskiness and the vulnerability of the wider coastal zone of Marathon-Nea Makri-Schoinias.
Περίληψη:
Η περιοχή έρευνας της παρούσας εργασίας τοποθετείται στην ευρύτερη παραλιακή
ζώνη Μαραθώνα -Σχοινιά –Νέα Μάκρη που ανήκει στην περιφέρεια Αττικής και
βρίσκεται στα ΒΑ παράλια του Νομού.
Σκοπός της εργασίας ήταν η εκτίμηση της επικινδυνότητας από κατολισθήσεις αλλά
και της παράκτιας τρωτότητας της εν λόγω περιοχής μελέτης. Η εκτίμηση της
κατολισθητικής επικινδυνότητας διερευνήθηκε με τη συνδυασμένη χρήση Γεωγραφικών
Συστημάτων Πληροφοριών και Πολυκριτηριακών Μεθόδων Στήριξης Αποφάσεων.
Εφαρμόζοντας την Αναλυτική Ιεραρχική Διαδικασία και τη διαδικασία του
Σταθμισμένου Γραμμικού Συνδυασμού κατασκευάστηκε ένας χάρτης κατολισθητικής
επικινδυνότητας ο οποίος παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για τις συνθήκες
ευστάθειας της περιοχής και μπορεί να χρησιμεύσει σαν ένα πρώτο βήμα στο
σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των καταστροφών από κατολισθήσεις στην περιοχή
μελέτης.
Η παράκτια τρωτότητα εκτιμήθηκε με βάση τρεις βασικούς παράγοντες. Την
επιτόπια παρατήρηση και καταγραφή των ανθρωπογενών παρεμβάσεων κατά μήκος της
παραλιακή ζώνης, την μελέτη οπισθοχώρησης της ακτογραμμής μέσα από την
λεπτομερή αποτύπωση του «προφίλ» της παραλιακής ζώνης και τον υπολογισμό του
δείκτη παράκτιας τρωτότητας (CVI).Η αποτύπωση του «προφίλ» πραγματοποιήθηκε με
10 τομές εγκάρσιες στην ακτογραμμή ενώ η οπισθοχώρηση με την χρήση στατικών
μοντέλων συγκεκριμένα με τις Μεθόδους Dean και Kriebel and Dean.
Η μελέτη της μεταβολής της ακτογραμμής γίνεται για να διερευνηθεί εάν βρίσκεται
σε φάση διάβρωσης, ενώ με τη χρήση υδροδυναμικών μοντέλων προσεγγίζονται
ποσοτικά οι μεταβολές της παράλιας ζώνης ως προς τον ακραίο κυματισμό αλλά και
η αναμενόμενη άνοδος της θαλάσσιας στάθμης τις προσεχείς δεκαετίες
Λέξεις-κλειδιά:
Κατολισθητική επικινδυνότητα, Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, Πολυκριτηριακές μέθοδοι στήριξης αποφάσεων, Παράκτια τρωτότητα, Οπισθοχώρηση ακτογραμμής
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αριθμός σελίδων:
153