Χρήση Γραμμάτων ως Μεταβλητές. Τρόποι κατανόησης από τους Μαθητές και Τρόποι εμφάνισης στα Σχολικά βιβλία του Γυμνασίου.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1320748 255 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-03-17
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Δημητρακοπούλου Στυλιανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Ψυχάρης Λέκτορας ΕΚΠΑ (επιβλέπων), Κωνσταντίνος Π. Χρήστου Επίκ. Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διονύσιος Λάππας Αναπλ. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Χρήση Γραμμάτων ως Μεταβλητές. Τρόποι κατανόησης από τους Μαθητές και Τρόποι εμφάνισης στα Σχολικά βιβλία του Γυμνασίου.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
The use of Literal Symbols as Variables. How Students Interpret them and how they are Used in the Greek Middle Grades Mathematics Textbooks
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αποτελείται από δυο μελέτες οι οποίες εξετάζουν τη χρήση των
γραμμάτων ως μεταβλητών στην άλγεβρα. Στη μελέτη Ι διερευνάται με ποιους
τρόπους κατανοούν οι μαθητές την χρήση των γραμμάτων ως μεταβλητών και
εξετάζεται αν οι μαθητές παρουσιάζουν την τάση να αντικαθιστούν τις μεταβλητές
με φυσικούς αριθμούς όταν αυτές εμφανίζονται σε αλγεβρικές παραστάσεις. Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές εμφάνιζαν έντονα την τάση να αναγνωρίζουν
τα γράμματα-μεταβλητές ως οποιονδήποτε αριθμό δηλαδή ως γενικευμένο αριθμό, ενώ
όταν τους δίνονταν η ερώτηση τι αριθμοί είναι αυτοί φάνηκε ότι στην πλειοψηφία
τους οι μαθητές θεωρούσαν ότι οι μεταβλητές αναπαριστούν φυσικούς αριθμούς. Στη
μελέτη ΙΙ εξετάζονται τα σχολικά βιβλία των μαθηματικών των τριών τάξεων του
Γυμνασίου και διερευνάται με ποιες και πόσες διαφορετικές μορφές εμφανίζονται
τα γράμματα ως μεταβλητές μέσα σε αυτά και κατά πόσο οι αριθμητικές τιμές που
τους αποδίδονται είναι φυσικοί ή μη φυσικοί αριθμοί. Οι μεταβλητές εμφανίζονται
με την μορφή κυρίως του γενικευμένου αριθμού και επίσης εμφανίζονται να
παίρνουν τιμές μη φυσικών και φυσικών αριθμών σε ίδιο περίπου ποσοστό. Τα
αποτελέσματα συζητιούνται σε σχέση με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών της
βιβλιογραφίας και προτείνονται παιδαγωγικές εφαρμογές.
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταβλητές, Φυσικοί αριθμοί, Γράμματα, Σχολικά βιβλία, Αναλυτικό πρόγραμμα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
100
Αριθμός σελίδων:
139