Eισαγωγή και αξιοποίηση των fractals στην διδασκαλία των μαθηματικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1321009 257 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-10-30
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Αναστοπούλου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναπλ. Καθηγήτρια Λεώνη Eυαγγελάτου-Δάλλα (επιβλέπουσα), Αναπλ. Καθηγήτρια Δέσποινα Πόταρη, Αναπλ. Καθηγητής Διονύσιος Λάππας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Eισαγωγή και αξιοποίηση των fractals στην διδασκαλία των μαθηματικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Introduction and utilization of fractals in teaching of mathematics
Περίληψη:
Κίνητρο για τη δημιουργία της διδακτικής πρότασης των Φράκταλς ήταν τα
τελευταία Αναλυτικά προγράμματα στην Ελλάδα (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), τα οποία δίνουν
μεγάλη έμφαση στη εσωτερική διασύνδεση των κλάδων των μαθηματικών αλλά και την
εξωτερική, με τα άλλα επιστημονικά πεδία. Η πρόταση ακολούθησε τη σύγχρονη
τάση, η οποία προτείνει να διδάσκονται τα σχολικά μαθηματικά με τρόπο που να τα
συνδέει με την πραγματικότητα, ώστε η μάθηση να είναι βιωματική. Η δημιουργία
της στηρίχτηκε στη νέα αντίληψη για «Μαθηματικά της φύσης και της ζωής». Οι
αρχές της αντίληψης αυτής επικεντρώνονται σε δύο βασικά στοιχεία: πρώτα να
συνδεθούν τα σχολικά μαθηματικά, ως περιεχόμενο, με την καθημερινή ζωή αλλά
και τα fractalsκαι κατόπιν στον τρόπο διδασκαλίας τους, ο οποίος οφείλει να
κάνει τους μαθητές να δράσουν και να δεχτούν με ευχαρίστηση τα Μαθηματικά,
καλλιεργώντας μια θετική στάση προς αυτά. H κατασκευή των fractal σε όλη την
έκταση των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου,
βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν λογικομαθηματικές ικανότητες ανώτερου επιπέδου
Van Hiele από ότι μέσα από τα παραδοσιακά μαθηματικά. Ένα θέμα όπως τα fractal
που μόνο λίγοι μπορούν να έχουν πρόσβαση γίνεται αντικείμενο παιχνιδιού στα
χέρια των παιδιών. Ενώ οι μαθητές κατακτούν όλα τα νοητικά στάδια της θεωρία
APOSμέσα από την διαδικασία αυτή, οι μαθητές θέλουμε να μπορούν να επισημάνουν
κατάλληλο pattern, να εικάσουν με επαγωγική συλλογιστική, να συνδέσουν
υπάρχουσα γνώση και εμπειρία καθώς και να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους.
Λέξεις-κλειδιά:
Θεωρία APOS , Mοτίβο , Αυτοομοιότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
274
Αριθμός σελίδων:
129
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.