H εισαγωγή των παιδαγωγικών αρχών των MOOCs στην ανώτατη εκπαίδευση - Ένα μοντέλο εφαρμογής

Διπλωματική Εργασία uoadl:1321103 629 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών με ειδίκευση Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (για επαγγελματίες)
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-03
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Κυριακίδης Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Γρηγοριάδου, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Πρωτότυπος Τίτλος:
H εισαγωγή των παιδαγωγικών αρχών των MOOCs στην ανώτατη εκπαίδευση - Ένα μοντέλο εφαρμογής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η εφαρμογή των παιδαγωγικών αρχών των MOOCs
στην τυπική τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση μία παραλλαγή της μεθοδολογίας της
«αντεστραμμένης τάξης». Ειδικότερα, παρουσιάζεται αναλυτικά η οργάνωση, ο
σχεδιασμός και η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία θα
περιλαμβάνει το διαδικτυακό μέρος του μαθήματος «Εκπαίδευση από Απόσταση και
Νέες Τεχνολογίες» και στην οποία θα εφαρμόζονται οι βασικές παιδαγωγικές αρχές
των MOOCs. Θα παρουσιαστούν αναλυτικά α) οι αρχές μαθησιακού σχεδιασμού β) η
δομή και οι εκπαιδευτικές θεματικές γ) η μεθοδολογία δ) η μαθησιακή πλατφόρμα
στην οποία θα υλοποιηθεί ε) οι μορφές επικοινωνίας του εκπαιδευτή με τους
εκπαιδευομένους στ) η διαδικασία δόμησης των modules ια) η δυνατότητα
αξιολόγησης των εκπαιδευομένων και τέλος ιβ) τα μέσα δικτύωσης και τη σημασία
τους.
Συμπερασματικά, καταδεικνύεται ότι με τη μεθοδολογία της «αντεστραμμένης τάξης»
διατηρούνται τα θετικά στοιχεία της δια ζώσης διδασκαλίας και της επαφής
εκπαιδευτή-εκπαιδευομένων ενώ εισάγεται παράλληλα στην εκπαιδευτική πρακτική η
ενεργοποίηση των εκπαιδευομένων, η εμπλοκή τους στη εκπαιδευτική διαδικασία, τη
δικτύωση, η αξιολόγηση από τους ομότιμους, η χρήση των web 2.0 εργαλείων και η
σημασία της δημιουργίας μίας «κοινότητας μάθησης» για την παραγωγή νέας γνώσης.
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση από Απόσταση, Διαδικτυακή μάθηση, Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα, Μεικτή μάθηση, Αντεστραμμένη τάξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
78
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.