Near Field Communications (NFC) - Case Study: Mobile Banking in South Africa

Διπλωματική Εργασία uoadl:1321284 286 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οικονομική και Διοίκηση των Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2011-08-23
Έτος εκπόνησης:
2011
Συγγραφέας:
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Αθανασίου Επικ. Καθηγ. Επιβλέπων
Πρωτότυπος Τίτλος:
Near Field Communications (NFC) - Case Study: Mobile Banking in South Africa
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Περίληψη:
Η κινητή τηλεφωνία έχει βαθιά επίδραση στην κοινωνία μας. Το τελευταίο
διάστημα έχει κάνει την εμφάνισή της μια καινούρια τεχνολογία στο χώρο της
κινητής τηλεφωνίας με την ονομασία επικοινωνία κοντινού πεδίου (ΕΚΠ -Near Field
Communication - NFC). Ως τεχνολογία ασύρματης επικοινωνίας με μικρή εμβέλεια, η
ΕΚΠ προσφέρει ασφαλή και απλή επικοινωνία μεταξύ ηλεκτρονικών συσκευών. Εν
ολίγοις επιτρέπει τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ως μέσου ασφαλών συναλλαγών
και πληρωμής λογαριασμών μετατρέποντάς το κινητό τηλέφωνο ουσιαστικά σε
ηλεκτρονικό πορτοφόλι. Στην εργασία αυτή θα εξετάσουμε το χώρο των πληρωμών
μέσω κινητού τηλεφώνου. Θα δώσουμε μια γενική εικόνα, αναλύοντας την
τεχνολογία, τους κρίσιμους παράγοντες για την επιτυχία της τεχνολογίας αυτής
και το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Θα εξετάσουμε διάφορες εφαρμογές των
πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου που χρησιμοποιούνται σήμερα και που βασίζονται
σε τραπεζικούς λογαριασμούς, πιστωτικές κάρτες και συστήματα τιμολόγησης των
τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων. Θα αναλυθεί το τεχνολογικό υπόβαθρο που
απαιτείται και περιλαμβάνει SMS, USSD, GRPS ή 3G, WAP,J2ME,LBS,NFC,IVR. Θα
δώσουμε έμφαση στην μελέτη της Νότιας Αφρικής όπου υπάρχει πλήρης εφαρμογή
τεχνολογιών κοντινού πεδίου. Θα εξετάσουμε τους εμπλεκόμενους φορείς και τους
ενδιαφερόμενους από την πλευρά των τραπεζών (Wizzit mobile banking, ΜΤΝ Banking
και FNB cellphone banking), από την πλευρά των φορέων εκμετάλλευσης κινητών
δικτύων (Vodacom, MTN, Cell-C και του εικονικού φορέα κινητών δικτύων (VMNO)
Virgin Mobile) καθώς και από την πλευρά των εμπόρων. Κατόπιν, θα δοθεί το βάρος
στις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω
κινητού τηλεφώνου. Θα εξεταστούν οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας, όπως η
αντιμετώπιση συγκρουόμενων συμφερόντων, η συμπεριφορά των καταναλωτών, το
κόστος, η εμπιστοσύνη, η ασφάλεια, η χρηστικότητα, και τέλος η νομοθεσία που
διέπει τις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου. Επιπλέον, θα υποδειχθούν τρόποι για
την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών που μπορούν να μειώσουν σημαντικά το
κοινωνικό κόστος του συστήματος πληρωμών της χώρας. Παρέχουμε μια εκτίμηση για
τη μείωση του κοινωνικού κόστους και την ανταπόκριση των χρηστών, όταν οι
σχετικές τιμές ορίζονται με στόχο την επιτάχυνση της αντικατάστασης των
παραδοσιακών πληρωμών
με ηλεκτρονικές και ιδίως πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου. Θα εξετάσουμε τα
διάφορα επιχειρηματικά μοντέλα που προτείνονται και εφαρμόζονται κατά τη
διάρκεια υλοποίησης πληρωμών με χρήση κινητού τηλεφώνου. Θα δοθεί έμφαση στα
οφέλη, στις προκλήσεις που συνδέονται με την τεχνολογία κοντινού πεδίου και τις
πληρωμές μέσω αυτών. Θα αναφερθούμε στα δικαιώματα προαίρεσης κατά διαδικασία
λήψης αποφάσεων. Τέλος, θα γίνει αναφορά στο μέλλον της συγκεκριμένης
τεχνολογίας και στις πληρωμές μέσω αυτής.
Λέξεις-κλειδιά:
Επικοινωνές Κοντινού Πεδίου, Κινητή Τραπεζική, Πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, Τηλεπικοινωνίες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
7
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
72
Αριθμός σελίδων:
99