O ρόλος του Σχολικού Προσωπικού στη Διαχείριση Κινδύνων και Κρίσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:1321297 1291 Αναγνώσεις

Μονάδα:
ΠΜΣ Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-10-04
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Τρικαλοπούλου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Α. Αντωναράκου Αναπλ Καθηγήτρια (Επιβλέπουσα), Χ. Ντρίνια Καθηγήτρια, Στέλιος Λόζιος Επίκ. Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
O ρόλος του Σχολικού Προσωπικού στη Διαχείριση Κινδύνων και Κρίσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
The role of school Personnel at Risk and Crisis Management
Περίληψη:
Ο ρόλος του σχολικού προσωπικού στη διαχείριση κρίσεων και καταστροφών είναι
πολυδιάστατος και έχει μελετηθεί εκτενώς σε πολλές χώρες. Ξεκινά με τον
σχεδιασμό του σχολείου για την πρόληψη και θωράκιση του σχολικού περιβάλλοντος
σε περίπτωση εκδήλωσης κάθε είδους φυσικών - τεχνολογικών καταστροφών ή
διαφόρων άλλων σύγχρονων μορφών απειλής ή βίας και ολοκληρώνεται με την
διαδικασία ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης σε επίπεδο σχολικής τάξης, καθώς και
χρήσιμες επισημάνσεις για τους εκπαιδευτικούς και τους άλλους σημαντικούς
ενήλικες.
Αποτελεί προδήλως, αναγκαιότητα να αναφερθούμε στην καταλληλότητα των κτιριακών
σχολικών μονάδων και να εκτιμήσουμε τον ρόλο του σχολείου και τον βαθμό
ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στην αναγνώριση κινδύνων και την αντιμετώπιση
κρίσεων που επηρεάζουν τους μαθητές.
Ο βαθμός ετοιμότητας των εκπαιδευτικών, θα δείξουμε ότι είναι άρρηκτα
συνδεδεμένος όχι μόνο με τις ασκήσεις ετοιμότητας ή τα εκπαιδευτικά προγράμματα
κατάρτισης ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, αλλά και με τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό
και την κατάλληλη επάνδρωση των σχολικών μονάδων. Άλλωστε η σωστή προετοιμασία
είναι αυτή που ουσιαστικά καθορίζει τον ρόλο του σχολικού προσωπικού στη
διαχείριση μιας κρίσης.
Με τη βοήθεια εγχειριδίων όπως, της Δρ. Ασημίνας Κούρου και Μαρίας
Πανουτσοπούλου-Σχεδιασμός εκτάκτων αναγκών στο σχολικό περιβάλλον και των
Brock, S.E., Sandoval, J., & Lewis, S. (2005) «Διαχείριση κρίσεων στο σχολείο:
Εγχειρίδιο για τη δημιουργία ομάδων διαχείρισης κρίσεων στο σχολείο», αλλά και
προσωπικές εκτιμήσεις, θα επιχειρήσουμε την κατανομή ρόλων όλου του σχολικού
προσωπικού (εκπαιδευτικών-μαθητών και προαιρετικά γονέων), σε όλους τους
κύκλους διαχείρισης εκτάκτων καταστάσεων.
Τέλος, με οδηγό τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανόνες αντιμετώπισης κρίσεων στο
σχολικό περιβάλλον και τις επιστημονικές προσεγγίσεις ψυχολογικής υποστήριξης
των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων (Ψυχολογικές επιπτώσεις των καταστροφών και
κρίσεων στα σχολεία - Διδακτική αντιμετώπισης κ. Φοίβη Σπέη Αντιμετώπιση
κρίσεων στη σχολική κοινότητα- Καθ. Χατζηχρήστου Χρυσή 2011 ,) θα επισημάνουμε
την σημασία της πρόληψης και της παρέμβασης στη σχολική κοινότητα και θα
προτείνουμε τρόπους ασφαλούς διαχείρισης.
Λέξεις-κλειδιά:
Κρίση, Σχολική κρίση , Διαχείριση κρίσεων , Σχολικό προσωπικό , Κίνδυνος
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3-4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
43
Αριθμός σελίδων:
67
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.