Path Computation for Resilient Networking

Διπλωματική Εργασία uoadl:1321327 510 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Δικτύωση Υπολογιστών (ΔΙΚ)
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-09-04
Έτος εκπόνησης:
2013
Συγγραφέας:
Τσιόντσιου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλωνιστιώτη Αθανασία Λέκτορας, Nguengang Gerard, Advanced Studies Engineer in Thales Communications and Security
Πρωτότυπος Τίτλος:
Path Computation for Resilient Networking
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αλγόριθμοι Δρόμολόγησης για Εύρωστα Δίκτυα
Περίληψη:
Τα τρέχοντα συστήματα τηλεπικοινωνιών απαιτούνε αρχιτεκτονική υψηλής ποιότητας
υπηρεσιών (QoS – Quality of Service) και υψηλή ανοχή σε τυχόν προβλήματα και
καταστροφές στο δίκτυο. Αυτό συμβαίνει καθώς η πολιτεία, οι κυβερνητικοί και
στρατιωτικοί οργανισμοί, οι εταιρείες και ολόκληρη η κοινωνία στηρίζεται όλο
και περισσότερο στα δίκτυα και τις τηλεπικοινωνίες για τις καθημερινές
δραστηριότητες τους. Επομένως, η διαθεσιμότητα τους είναι εξαιρετικά σημαντική
και οποιαδήποτε βλάβη σε αυτά μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Για
αυτό το λόγο, η δημιουργία εύρωστων και στιβαρών δικτύων χρήζει τεράστιας
σημασίας και μια καλή προσέγγιση για την πραγματοποίηση τους είναι η προστασία
των μονοπατιών και η γρήγορη αποκατάσταση του δικτύου.
Οι κυβερνητικοί και στρατιωτικοί οργανισμοί, σκοπεύοντας να αυξήσουν την
διαθεσιμότητα και την ελαστικότητα των πληροφοριακών συστημάτων τους,
στηρίζονται σε διαφορετικά δίκτυα για την διασύνδεση των σταθμότοπων τους, όπως
για παράδειγμα σε υποδομές ιδιωτικών δικτύων, δημόσιους παρόχους Ιnternet,
δορυφορικά δίκτυα και τακτικές ζεύξεις δεδομένων. Αυτή η προσέγγιση ονομάζεται
πολυεστίαση (multihoming) και χρησιμοποιείται για να προστατέψει τις
αναπτυσσόμενες υπηρεσίες από πιθανή κακή λειτουργία που προκαλείται από βλάβες
του δικτύου. Πράγματι, όταν μια βλάβη πραγματοποιηθεί σε ένα από τα δίκτυα, η
δρομολόγηση κίνησης γίνεται μέσω άλλου δικτύου αυτόματα λειτουργώντας σαν
εφεδρική λύση. Παρόλα αυτά, αν και ο συγκεκριμένος τρόπος προστασίας των
διαδρομών φαίνεται να είναι μια καλή λύση για την αύξηση της ελαστικότητας των
δικτύων, η αποτελεσματικότητα και η απόδοση του εξαρτάται από την εγκαθίδρυση
μια πλήρους διαπλεγμένης διασυνδεσιμότητας (full mesh interconnectivity) μεταξύ
όλων των σταθμότοπων. Αυτή η προσέγγιση έχει τεράστιο κόστος και δεν είναι
πάντα χρήσιμη εφόσον όλες οι υπηρεσίες δεν έχουν το ίδιο επίπεδο κρισιμότητας.
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα σύνολο αλγορίθμων υπολογισμού μονοπατιών
(path computation algorithms) που μελετήθηκαν και επεκτάθηκαν έτσι ώστε να
λαμβάνουν υπόψη τις απαιτήσεις των τελικών χρηστών (κρισιμότητα, ασφάλεια,
προστασία) στην εύρεση πρωτεύοντος αλλά και δευτερεύοντος μονοπατιού. Η
ευρωστία σε βλάβες και το κόστος της τεχνικής αποκατάστασης του δικτύου
αξιολογούνται σε ένα στρατιωτικό σενάριο, όπου οι σταθμότοποι είναι
διασυνδεδεμένοι διαμέσου τριών δικτύων πρόσβασης.
Λέξεις-κλειδιά:
Δρομολόγηση, Ευρωστία, Στιβαρότητα, MCOP, Πολυεστίαση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
19
Αριθμός σελίδων:
63