Το Προφίλ και ο Ρόλος των Περιβαλλοντικών Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Η Περίπτωση των Ελληνικών Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:1327402 827 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-01
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μπλίντζιου Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Γαβριλάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Προφίλ και ο Ρόλος των Περιβαλλοντικών Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Η Περίπτωση των Ελληνικών Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Προφίλ και ο Ρόλος των Περιβαλλοντικών Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Η Περίπτωση των Ελληνικών Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων
Περίληψη:
Στη διεθνή βιβλιογραφία, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΠΕΕ) είναι ένα σχετικά νέο και ιδιαίτερο πεδίο πρακτικής και μελέτης. Η αναγκαιότητα περιβαλλοντικού γραμματισμού όλων των πολιτών κρίνεται αναγκαία λόγω της περιβαλλοντικής υποβάθμισης που απειλούν τη βιωσιμότητα των οικοσυστημάτων και των κοινωνιών. Αυτό το σημαντικό κενό στην Ελλάδα καλούνται να καλύψουν οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές ενηλίκων στις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ). Εξαιρετικά περιορισμένη εμφανίζεται διεθνώς, ωστόσο, η όποια προσπάθεια επικέντρωσης του ερευνητικού ενδιαφέροντος στον ρόλο του περιβαλλοντικού εκπαιδευτή ενηλίκων. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η ανάδειξη του σύνθετου ρόλου των περιβαλλοντικών εκπαιδευτών ενηλίκων, οι οποίοι εργάζονται σε ελληνικές ΜΚΟ. Πιο συγκεκριμένα διερευνούνται: 1) η αφετηρία των εκπαιδευτών για την εμπλοκή τους στην ΠΕΕ: εκπαιδευτικό & επαγγελματικό υπόβαθρο, κίνητρα, χαρακτηριστικά, 2) ο ρόλος του περιβαλλοντικού εκπαιδευτή ενηλίκων, 3) τα χαρακτηριστικά των δράσεων / προγραμμάτων ΠΕΕ, 4) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων/ δράσεων ΠΕΕ και 5) τα εμπόδια και οι περιορισμοί στην ΠΕΕ, καθώς και οι τρόποι αντιμετώπισής τους. Για τους σκοπούς της έρευνας πραγματοποιήθηκαν 11 συνεντεύξεις με περιβαλλοντικούς εκπαιδευτές ενηλίκων που εργάζονται σε ΜΚΟ της Αττικής. Οι συνεντεύξεις αυτές αναλύθηκαν με την μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα δείχνουν οτι οι περισσότεροι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές ενηλίκων έχουν συνειδητοποιήσει τον σύνθετο χαρακτήρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων, χωρίς όμως να υιοθετούν ακόμη έναν ξεκάθαρο προσανατολισμό στο θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο της ΠΕΕ. Τα προγράμματα των ελληνικών περιβαλλοντικών ΜΚΟ στοχεύουν σε μεγάλο βαθμό στην περιβαλλοντική ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενθάρρυνση του κοινού να αναλάβουν δράσεις για το περιβάλλον. Ο ενεργός πολίτης αποτελεί περισσότερο όραμα, ιδεολογική τάση και σκοπό προς εκπλήρωση. Δεν πραγματοποιείται σε μεγάλο βαθμό πάρα μόνο από ΜΚΟ με κοινωνικοπολιτική δράση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ενηλίκων, περιβαλλοντικός εκπαιδευτής ενηλίκων, περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83
Αριθμός σελίδων:
229
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ Το Προφίλ και ο Ρόλος των Περιβαλλοντικών Εκπαιδευτών Ενηλίκων Η Περίπτωση των Ελληνικών Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.