Διερεύνηση των προσδοκιών των μαθητών Στ' Δημοτικού σχετικά με τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Διπλωματική Εργασία uoadl:1328210 107 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διιδρυματικό Π.Μ.Σ. Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-17
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Παπαντωνοπούλου Μαργαρίτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Β. Βρεττός (καθηγητής ΠΤΔΕ- ΕΚΠΑ)
Διονύσης Λουκέρης
Ιωάννης Ρουσσάκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των προσδοκιών των μαθητών Στ' Δημοτικού σχετικά με τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις απόψεις μαθητών Στ Δημοτικού αναφορικά με τις προσδοκίες τους για τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο. Διεξήχθη έρευνα στην οποία συμμετείχαν 100 μαθητές της Στ Δημοτικού, σε Δημοτικά σχολεία στην περιοχή της Δυτικής Αττικής. Για την διεξαγωγή της έρευνας δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο 18 ερωτήσεων για την εκτίμηση των προσδοκιών των μαθητών σχετικά με τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο για το χρονικό διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2016. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι η σχολική μετάβαση είναι δύσκολη για τους μαθητές της Στ Δημοτικού καθώς βιώνουν άγχος γι’ αυτή και παρουσιάζονται να έχουν υψηλές προσδοκίες τόσο από το ίδιο το Γυμνάσιο, τους καθηγητές, τους συμμαθητές τους, τους γονείς τους αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό. Συνολικά, οι μαθητές προσδοκούν να αναπτύξουν την κρίση και τη σκέψη τους μέσα από μια κατανοητή διδασκαλία μαθημάτων, να αναπτύξουν φιλικούς δεσμούς με τους συνομήλικους τους ώστε να αποφύγουν τον σχολικό εκφοβισμό ας τους γονείς τους υπερήφανους για εκείνους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Μαθητικά Θέματα
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο, Μαθητές, Σχολική μετάβαση, Προσδοκία.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
137

ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 08.12.2016 ΤΕΛΟΣ.doc
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.