Η χρήση του ποδηλάτου ως μέσο σύνδεσης με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την αειφορία

Διπλωματική Εργασία uoadl:1328335 936 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-19
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Κίσσας Φώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Δασκολιά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κωνσταντίνος Γαβριλάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ίριδα Τσεβρένη, συνεργάτης Π.Μ.Σ, Διδάκτορας ΕΜΠ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση του ποδηλάτου ως μέσο σύνδεσης με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την αειφορία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση του ποδηλάτου ως μέσο σύνδεσης με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την αειφορία
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία ασχολείται με τον ρόλο της υπαίθριας μάθησης και των υπαίθριων δραστηριοτήτων στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και αειφόρου συμπεριφοράς, καθώς και τη σύνδεσή τους με τις αρχές και τους στόχους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ερευνάται η σύνδεση της χρήσης του ποδηλάτου ως υπαίθριας δραστηριότητας με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Γίνεται προσπάθεια να αναδειχθούν τα οφέλη που προκύπτουν από τη συμμετοχή σε υπαίθριες δραστηριότητες τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το περιβάλλον με απώτερο σκοπό τη δημιουργία υπεύθυνων περιβαλλοντικά πολιτών. Τα ευρήματα της παρούσας εργασίας φιλοδοξούν να βοηθήσουν στην ανάδειξη των δράσεων και των παραγόντων που επηρεάζουν και διαμορφώνουν τη φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά. Η έρευνα αφορά μία ομάδα ποδηλατών με το όνομα «Bicycle-στας» που καλούν τις τοπικές κοινότητες σε μια νέα πράσινη κουλτούρα ζωής με χαρακτηριστικά αειφορίας, αγνοώντας τα καταναλωτικά και καπιταλιστικά πρότυπα. Σκοπός της έρευνας είναι να αναδειχθεί ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το ποδήλατο στη σύγχρονη κοινωνική, πολιτική, οικονομική και περιβαλλοντική κρίση. Υποστηρίζεται από την έρευνα ότι το ποδήλατο μπορεί να είναι ένα όχημα που κινείται στην αναζήτηση για μια εναλλακτική λύση για το όραμα της αειφορίας, ως ένα μέσο-πρότυπο φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς. Η παρούσα ερευνητική εργασία θέλει να συμβάλλει στην αναγνώριση της ατομικής ευθύνης του καθενός σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα και την ανάγκη δράσης απέναντι σε αυτά. Αποσκοπεί στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και υπευθυνότητας, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την ενδυνάμωση των ανθρώπων και την πρωτοβουλία δράσεων. Η έρευνα για τη χρήση του ποδηλάτου και του ανθρώπινου ενδιαφέροντος για αυτή, μπορεί να συνεισφέρει πληροφοριακά και εμπειρικά στο ευρύτερο πεδίο εκπαιδευτικής έρευνας για τις υπαίθριες δραστηριότητες και την υπαίθρια μάθηση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Τεχνολογία Περιβάλλοντος
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αειφόρος ανάπτυξη, περιβαλλοντική εκπαίδευση, υπαίθρια μάθηση, υπαίθριες δραστηριότητες, ποδήλατο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
152
Αριθμός σελίδων:
82
Διπλωματική Φώτης Κίσσας ''Η χρήση του ποδηλάτου ως μέσο σύνδεσης με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την αειφορία''.pdf (893 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο