Ο Ρόλος του Εκφραστικού Λεξιλογίου και της Πραγματολογίας στην Κοινωνική Επάρκεια και τη Συμπεριφορά των Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:1328555 670 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-21
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Γέρμανου Αιμιλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Φαίη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ , ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο Ρόλος του Εκφραστικού Λεξιλογίου και της Πραγματολογίας στην Κοινωνική Επάρκεια και τη Συμπεριφορά των Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο Ρόλος του Εκφραστικού Λεξιλογίου και της Πραγματολογίας στην Κοινωνική Επάρκεια και τη Συμπεριφορά των Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
Περίληψη:
Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία οι ελλείψεις στην πραγματολογία και στο εκφραστικό λεξιλόγιο επηρεάζουν την κοινωνική επάρκεια και τη συμπεριφορά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.). Όσον αφορά την προβλεπτικότητα αυτών των παραγόντων υποστηρίζεται ότι η πραγματολογία και το εκφραστικό λεξιλόγιο αποτελούν προβλεπτικό παράγοντα για μετέπειτα συμπεριφορικές δυσκολίες.

Μέθοδος: Συμμετείχαν 56 παιδιά της Α΄ δημοτικού που πληρούσαν τα κριτήρια της έρευνας (τα παιδιά είχαν φυσιολογική νοημοσύνη και παρουσίαζαν δυσκολίες στην ανάγνωση ή στα μαθηματικά) για μαθησιακές δυσκολίες. Από αυτά τα 41 ήταν αγόρια και τα 15 κορίτσια. Αξιολογήθηκαν οι ικανότητες τους στo εκφραστικό λεξιλόγιο, την πραγματολογία και την ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή.

Αποτελέσματα: Οι αναλύσεις από τις συσχετίσεις και τις παλινδρομήσεις έδειξαν ότι πράγματι υπάρχει μέτρια θετική συσχέτιση ανάμεσα στις μεταβλητές της πραγματολογίας και της κοινωνικής επάρκειας καθώς και μέτρια αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στην πραγματολογία και τα προβλήματα συμπεριφοράς. Επιπλέον βρέθηκε μέτρια αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στο εκφραστικό λεξιλόγιο και τα προβλήματα συμπεριφοράς. Η προβλεπτικότητα της πραγματολογίας και του εκφραστικού λεξιλογίου υφίσταται μόνο για τα προβλήματα συμπεριφοράς.

Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας συμφωνούν και με τη διεθνή βιβλιογραφία και έδειξαν ότι υπήρξε συσχέτιση μεταξύ των μεταβλητών. Προτείνεται περαιτέρω έρευνα με αυτές τις μεταβλητές στην ομάδα των μαθησιακών δυσκολιών καθώς και ένα follow up σε μεγαλύτερη τάξη για την επιβεβαίωση των προβλέψεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθησιακές Δυσκολίες, Προβλήματα Λόγου, Πραγματολογικές Δυσκολίες, Κοινωνική επάρκεια, Προβλήματα Συμπεριφοράς, Εκφραστικό λεξιλόγιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
131
Αριθμός σελίδων:
99
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.