Στρατηγικές συλλογής πληροφοριών για την παραγωγή γραπτών κειμένων: Εμπειρική Έρευνα

Διπλωματική Εργασία uoadl:1329423 807 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-24
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Χούλη Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαμούρα Μαρία , Καθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ (Μέλος Τριμελούς επιτροπής)
Μιχάλης Αθανάσιος,Επίκουρος καθηγητής, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ (Επόπτης διπλωματικής εργασίας)
Φρυδάκη Ευαγγελία, Διευθύντρια ΠΜΣ ΘΕΠΑΕΕ, Καθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ (Μέλος Τριμελούς επιτροπής)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγικές συλλογής πληροφοριών για την παραγωγή γραπτών κειμένων: Εμπειρική Έρευνα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στρατηγικές συλλογής πληροφοριών για την παραγωγή γραπτών κειμένων: Εμπειρική Έρευνα
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία προέκυψε από τον προβληματισμό σχετικά με τη μορφή του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας το οποίο διέπεται από έναν διδακτικό φορμαλισμό. Είναι γεγονός ότι στη σύγχρονη εκπαίδευση η παρεχόμενη γνώση δεν συνδέεται με την εμπειρία των μαθητών, παρόλο που προβάλλεται ως αδήριτη ανάγκη στα νέα Προγράμματα Σπουδών, αντιθέτως συνεχίζει να συνδέεται με την μηχανιστική απομνημόνευση τυπικών γνώσεων. Αυτό έχει αντίκτυπο στην παραγωγή λόγου των μαθητών, που ενώ τα ερεθίσματα τα οποία δέχονται από το κοινωνικό και σχολικό τους περιβάλλον είναι αναρίθμητα παρουσιάζονται δυσκολίες στο γραπτό τους λόγο. Η εν λόγω εργασία λοιπόν, μελετά το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου, τις διδακτικές προσεγγίσεις και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στο πρώτο στάδιο παραγωγής λόγου, το προσυγγραφικό στάδιο και τις στρατηγικές συλλογής πληροφοριών για την παραγωγή γραπτών κειμένων σύμφωνα με την κειμενοκεντρική-διαδικαστική προσέγγιση. Οι μαθητές δύο τάξεων της Γ Γυμνασίου (μελέτη περίπτωσης) εργάστηκαν κατά το προσυγγραφικό στάδιο και συγγραφικό στάδιο με σκοπό την παραγωγή γραπτού κειμένου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
προσυγγραφικό-συγγραφικό στάδιο, κειμενοκεντρική-διαδικαστική προσέγγιση, τεχνικές/στρατηγικές συλλογής πληροφοριών, κοινωνικοπολιτισμική θεωρία, πλαίσιο στήριξης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
101
Αριθμός σελίδων:
137
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΧΟΥΛΗ (PDF).pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο