Η συμβολή της δημιουργικής γραφής στην κατασκευή και διαπραγμάτευση της ταυτότητας των μαθητών Λυκείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1330032 761 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-03-01
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Αλεξίου Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Φρυδάκη, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής, ΦΠΨ του ΕΚΠΑ,
Ευανθία-Έλλη Μηλίγκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής, ΦΠΨ του ΕΚΠΑ,
Μαρία Μαμούρα, Διδάκτωρ Παιδαγωγικής, ΦΠΨ του ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή της δημιουργικής γραφής στην κατασκευή και διαπραγμάτευση της ταυτότητας των μαθητών Λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της δημιουργικής γραφής στην κατασκευή και διαπραγμάτευση της ταυτότητας των μαθητών Λυκείου
Περίληψη:
Η παρούσα ποιοτική εκπαιδευτική έρευνα αντλεί θεωρία από δύο πεδία, από τη δημιουργική γραφή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις στη συγκρότηση της ταυτότητας. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τη συμβολή της δημιουργικής γραφής στην κατασκευή και διαπραγμάτευση της ταυτότητας των μαθητών του Λυκείουμέσα από τον λόγο των ιδίων των μαθητών. Πρόκειται για μελέτη περίπτωσης μιας σχολικής τάξεως 27 μαθητών της Β΄ Λυκείου. Η έρευνα διεξήχθη στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Ως πηγές συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν οι ανταποκρίσεις των μαθητών με προφορικό και γραπτό λόγο, ο οποίος παρήχθη στα κείμενα δημιουργικής γραφής, στις ομάδες εστίασης και στο πλαίσιο του συνομιλιακού λόγου κατά τη διάρκεια των διδασκαλιών. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με ποιοτική ανάλυση περιεχομένου· ανέδειξαν επεξεργασμένες και διαλογικές ταυτότητες, τις οποίες συγκροτούν οι έφηβοι μαθητές κατά τη διδακτική διαδικασία της δημιουργικής γραφής, αντλώντας στοιχεία από τη βιωμένη και τη διαμεσολαβημένη εμπειρία τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργική γραφή, ταυτότητα, εκπαιδευτική έρευνα, μελέτη περίπτωσης, ποιοτική ανάλυση περιεχομένου, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έφηβοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
216
Αριθμός σελίδων:
224
ΜΔΕ_Αλεξίου_Αθηνά.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο