ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1331120 1497 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-02-28
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μαστοράκη Μαρία-Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Πολυχρόνη, Επίκουρη καθηγήτρια,Φ.Π.Ψ,Φιλοσοφικη, Εκπα
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης, της αναγνωστικής κατανόησης και της φωνολογικής επίγνωσης με επιμέρους διαστάσεις της μνήμης (βραχύχρονη ακουστική μνήμη, βραχύχρονη οπτική μνήμη και μνήμη εργασίας). Επίσης, μελέτησε τις συγκρίσεις του Μ.Ο ως προς το φύλο, την ηλικία, την τάξη φοίτησης και τη διγλωσσία των μαθητών . Για το σκοπό αυτό συμμετείχαν στην έρευνα 87 μαθητές, σε Δημοτικά σχολεία της Αθήνας, τα οποία φοιτούσαν στην Α΄ και Β΄ τάξη Δημοτικού.
Ο μεθοδολογικός σχεδιασμός περιλάμβανε ατομική χορήγηση των εργαλείων στους συμμετέχοντες του δείγματος. Η αναγνωστική αποκωδικοποίηση, η αναγνωστική κατανόηση και η φωνολογική επίγνωση αξιολογήθηκαν με το Τεστ Ανίχνευσης και Διερεύνησης Αναγνωστικών Δυσκολιών (Πόρποδας, 2008), η βραχύχρονη οπτική μνήμη αξιολογήθηκε με το British Ability Scales 3 (BAS3) και η βραχύχρονη ακουστική μνήμη και η μνήμη εργασίας αξιολογήθηκαν με το WISC-III. Οι μετρήσεις που έγιναν αφορούσαν την λειτουργία του συστήματος μνήμης και της ανάγνωσης.
Από τα ευρήματα προέκυψε θετική συσχέτιση ανάμεσα στην αναγνωστική αποκωδικοποίηση, την φωνολογική επίγνωση, την αναγνωστική κατανόηση, την βραχύχρονη οπτική μνήμη, τη βραχύχρονης ακουστική μνήμη και τη μνήμη εργασίας. Στατικά ασήμαντη συσχέτιση παρουσίασε η αναγνωστική αποκωδικοποίηση με την μνήμη εργασίας.
Τέλος εξετάστηκαν οι μεταβλητές της μνήμης ως προβλεπτικοί δείκτες για την αναγνωστική αποκωδικοποίηση, την φωνολογική επίγνωση και την αναγνωστική κατανόηση. Από τα ευρήματα αυτά, εξήχθηκε το συμπέρασμα, ότι η βραχύχρονη ακουστική μνήμη αποτελεί προβλεπτικό δείκτη για την αποκωδικοποίηση και την φωνολογική επίγνωση και ότι η βραχύχρονη ακουστική και η βραχύχρονη οπτική μνήμη αποτελούν προβλεπτικό παράγοντα για την αναγνωστική κατανόηση.

Λέξεις κλειδιά: αναγνωστική αποκωδικοποίηση, αναγνωστική κατανόηση, φωνολογική επίγνωση, βραχύχρονη ακουστική μνήμη, βραχύχρονη οπτική μνήμη, μνήμη εργασίας
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
αναγνωστική αποκωδικοποίηση, αναγνωστική κατανόηση, φωνολογική επίγνωση, βραχύχρονη ακουστική μνήμη, βραχύχρονη οπτική μνήμη, μνήμη εργασίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
132
Αριθμός σελίδων:
89
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΕΡΓΑΣΙΑ_Μαστορακηpdf.pdf
785 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.