Δυσκολίες στην επικοινωνία μεταξύ δασκάλων και γονέων στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν στη σύγκρουση. Η οπτική των εκπαιδευτικών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1506446 653 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκρούσεις: Διαχείριση Συγκρούσεων και Επικοινωνία
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-08
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Κοτζαμάνης Φώτιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπετίνα Ντάβου. Καθηγήτρια. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. ΕΚΠΑ
Νικόλας Χρηστάκης. Καθηγητής. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. ΕΚΠΑ
Αθηνά Μαρούδα- Χατζούλη. Επίκουρος καθηγήτρια. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Δυσκολίες στην επικοινωνία μεταξύ δασκάλων και γονέων στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν στη σύγκρουση. Η οπτική των εκπαιδευτικών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Δυσκολίες στην επικοινωνία μεταξύ δασκάλων και γονέων στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν στη σύγκρουση. Η οπτική των εκπαιδευτικών.
Περίληψη:
Σε αυτήν την έρευνα επιχειρείται η διερεύνηση των δυσκολιών επικοινωνίας δασκάλων- γονέων της ελληνικής ιδιωτικής δημοτικής εκπαίδευσης, οι οποίες αποτελούν δυνητικούς παράγοντες σύγκρουσης. Δάσκαλοι και γονείς είναι δύο σημαντικοί συνοδοιπόροι και σημεία αναφοράς για τον μαθητή, οι οποίοι διαμορφώνουν με τρόπο καθοριστικό την τροχιά του, ήδη από τα πρώτα βήματα, έως το τέλος της σχολικής του ζωής. Η συμμετοχή των γονέων στην ελληνική δημοτική εκπαίδευση είναι ένα θέμα το οποίο δεν έχει ερευνηθεί ιδιαίτερα, ενώ το τοπίο της ιδιωτικής δημοτικής εκπαίδευσης είναι ανεξερεύνητο. Στην παρούσα έρευνα, οκτώ συνεντεύξεις ημι-δομημένου τύπου πραγματοποιήθηκαν με δασκάλους ιδιωτικών σχολείων, ώστε να διερευνηθεί μέσα από την εμπειρία τους η παραπάνω προβληματική. Διαπιστώθηκε ότι οι δάσκαλοι προτιμούν τη φυσική προγραμματισμένη επικοινωνία με τους γονείς, με κοινή ατζέντα συζητήσεων, σε μια ειλικρινή βάση, με σεβασμό των ορίων στην επαγγελματική τους συνεργασία. Μια βασική δυσκολία στην επικοινωνία τους αποτελεί η ωραιοποίηση της πραγματικότητας. Επίσης, το γεγονός ότι στα ιδιωτικά σχολεία οι γονείς αντιμετωπίζονται ως πελάτες, οι οποίοι ενίοτε βλέπουν τους δασκάλους ως υπαλλήλους τους δυσχεραίνει την επικοινωνία τους. Ακόμη, δάσκαλοι της έρευνας υποδεικνύουν την επικοινωνία με τους μαθητές τους ως γέφυρα χτισίματος καλύτερης επικοινωνίας μεταξύ γονέων- δασκάλων. Τέλος, όσον αφορά στη σύγκρουση, αναφέρονται περιπτώσεις εσωτερικής σύγκρουσης δασκάλων, καθώς και διαπροσωπικής σύγκρουσης ανάμεσα σε γονείς και δασκάλους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Επικοινωνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση, δυσκολίες επικοινωνίας δασκάλων- γονέων, σύγκρουση.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
112
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_KOTΖΑΜΑΝΗΣ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.