Η αξιοποίηση των ιδιωματικών και στερεότυπων εκφράσεων στη διδασκαλία του λεξιλογίου της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας και τεχνικές διδασκαλίας τους.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1511404 1013 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-10
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Κωνσταντακοπούλου Πηνελόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ιακώβου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Αθανάσιος Μιχάλης, Λέκτορας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιοποίηση των ιδιωματικών και στερεότυπων εκφράσεων στη διδασκαλία του λεξιλογίου της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας και τεχνικές διδασκαλίας τους.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιοποίηση των ιδιωματικών και στερεότυπων εκφράσεων στη διδασκαλία του λεξιλογίου της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας και τεχνικές διδασκαλίας τους.
Περίληψη:
Οι στερεότυπες και ιδιωματικές εκφράσεις καταλαμβάνουν σημαντική θέση στη διαδικασία κατάκτησης της δεύτερης γλώσσας. Εντάσσονται στην ευρύτερη περιοχή της εκμάθησης λεξιλογίου και σχετίζονται πολύ άμεσα με την ανάπτυξη της πραγματολογικής ικανότητας. Οι εγγενείς δυσκολίες τους, ωστόσο, δημιουργούν εμπόδιο στους δασκάλους της Γ2, στους συντάκτες εκπαιδευτικού υλικού και, κατ’ επέκταση, στους μαθητές. Σε αυτό, λοιπόν, το πλαίσιο, στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να μελετηθεί η θέση που καταλαμβάνουν οι στερεότυπες και ιδιωματικές εκφράσεις στη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2 μέσα από την εξέταση σύγχρονων σειρών διδακτικών εγχειριδίων. Μελετήθηκαν τρεις σειρές εγχειριδίων που καλύπτουν συνολικά ή εν μέρει και τα τρία επίπεδα ελληνομάθειας. Τα αποτελέσματα εξετάστηκαν 1. ως προς το επίπεδο και το μαθησιακό φορτίο, 2. ως προς τη διαβάθμιση και 3. ως προς τη διδακτική τους αξιοποίηση. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας παρατίθεται πρόταση διδασκαλίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
στερεότυπες και ιδιωματικές εκφράσεις, κατάκτηση της Γ2, διδακτικά εγχειρίδια, μαθησιακό φορτίο, διαβάθμιση, διδακτική αξιοποίηση, διδακτική πρόταση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50
Αριθμός σελίδων:
169
H ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΩΝ ΕΚΦΡΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ Ν.Ε. ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο