Ανάλυση λαθών γραπτού λόγου των σπουδαστών της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: εμπειρική έρευνα

Διπλωματική Εργασία uoadl:1519619 936 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-31
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Καλαμπαλίκη Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Μαρία Ιακώβου, Επίκουρη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάλυση λαθών γραπτού λόγου των σπουδαστών της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: εμπειρική έρευνα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάλυση λαθών γραπτού λόγου των σπουδαστών της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: εμπειρική έρευνα
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση των λαθών των μαθητών της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Αρχικά, γίνεται αναφορά στη διαφορά γλωσσικού λάθους και ολισθήματος, στην Αντιπαραβολική Ανάλυση και στην Ανάλυση Λαθών. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, παρουσιάζονται τα λάθη που παρατηρήθηκαν σε 152 γραπτά των μαθητών του Διδασκαλείου της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Στα συμπεράσματα δίνονται τα αίτια των λαθών, τα οποία χωρίζονται σε λάθη αρνητικής μεταφοράς από τη μητρική γλώσσα και σε ενδογλωσσικά/ αναπτυξιακά λάθη. Τέλος, παρατίθεται διδακτική πρόταση για την αποτελεσματικότερη διαχείρισή τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά:
λάθος, ολίσθημα, κατάκτηση δεύτερης γλώσσας, αντιπαραβολική ανάλυση, ανάλυση λαθών, διαγλώσσα, αρνητική μεταφορά, αναπτυξιακά λάθη, υπεργενίκευση, επανανάλυση, απολίθωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
5
Αριθμός σελίδων:
50
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

εργασία.pdf
636 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.