Ανάπτυξη ανιχνευτικής δοκιμασίας για τη διαταραχή (κεντρικής) ακουστικής επεξεργασίας σε παιδιά 7-9 χρονών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1665078 653 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-11
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Γαστουνιώτου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τρίμμης Νικόλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Λογοθεραπείας, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας , ΕΚΠΑ
Μαγουλά Ευγενία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη ανιχνευτικής δοκιμασίας για τη διαταραχή (κεντρικής) ακουστικής επεξεργασίας σε παιδιά 7-9 χρονών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη ανιχνευτικής δοκιμασίας για τη διαταραχή (κεντρικής) ακουστικής επεξεργασίας σε παιδιά 7-9 χρονών
Περίληψη:
Η διαταραχή κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας αποτελεί μια περιοχή που χρήζει έρευνας στην Ελλάδα, ειδικά στην παιδική ηλικία που γίνονται εμφανή τα πρώτα συμπτώματα, καθώς παιδιά με φυσιολογική ακοή παρουσιάζουν δυσκολίες στην επεξεργασία των ακουστικών πληροφοριών που μπορεί να επηρεάσουν τη σχολική τους πορεία. Βασικός σκοπός της έρευνας είναι η ανάπτυξη και χορήγηση μιας ανιχνευτικής δοκιμασίας της διαταραχής για παιδιά 7-9 χρονών. Ο ερευνητικός σχεδιασμός περιελάμβανε τη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας στην οποία συμμετείχαν 101 παιδιά και 10 εκπαιδευτικοί δημοσίων σχολείων του νομού Αττικής και Βοιωτίας. Στους μαθητές χορηγήθηκε η συστοιχία ανιχνευτικών δοκιμασιών που αναπτύχθηκε για τα ελληνικά δεδομένα βασισμένη στην βιβλιογραφία, ενώ οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ένα περιγραφικό ερωτηματολόγιο για να επισημάνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές τους. Πραγματοποιήθηκε η κανονικοποίηση των δεδομένων και η εξαγωγή των αποτελεσμάτων ανίχνευσης με βάση δύο ορισμένα στατιστικά κριτήρια, παράλληλα εξετάστηκε η αποτελεσματικότητα της ανίχνευσης. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η κατανομή του δείγματος αντιστοιχούσε στην κανονική κατανομή, 11 παιδιά ανιχνεύθηκαν θετικά στη διαταραχή μόνο από τη συστοιχία και 8 παιδιά από το συνδυασμό της συστοιχίας και του ερωτηματολογίου, ενώ βρέθηκαν πολλές περιγραφές των εκπαιδευτικών που ταιριάζουν με τις επιδόσεις των μαθητών τους. Συνεπώς, η διαταραχή βρίσκει ερείσματα στον πληθυσμό και υπάρχει ένας συσχετισμός, σε πολλές περιπτώσεις, ανάμεσα στα παιδιά που ανιχνεύθηκαν ότι διατρέχουν κίνδυνο για τη διαταραχή και σε αυτά που παρουσιάζουν μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες, στα οποία κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση των δυσκολιών τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ειδική Εκπαίδευση
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
διαταραχή κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας, ανίχνευση, συστοιχία δοκιμασιών, μαθησιακές δυσκολίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
73
Αριθμός σελίδων:
121
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Gastouniotou_Diplomatiki.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


Test_battery_files.7z
8 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.