Ο αφηγηματικός λόγος μέσω της κειμενικο-διαδικαστικής προσέγγισης: Μια παρέμβαση σε μαθητές της Α΄ Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:1665106 670 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-11
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σηφάκη Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπαντιδάκης Ιωάννης, Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Κρήτης, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Σιδερίδης Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο αφηγηματικός λόγος μέσω της κειμενικο-διαδικαστικής προσέγγισης: Μια παρέμβαση σε μαθητές της Α΄ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο αφηγηματικός λόγος μέσω της κειμενικο-διαδικαστικής προσέγγισης: Μια παρέμβαση σε μαθητές της Α΄ Δημοτικού
Περίληψη:
Στόχος της μεταπτυχιακής αυτής εργασίας είναι να εξετάσει αν η διδασκαλία της δομής των αφηγηματικών κειμένων μέσω της κειμενικο-διαδικαστικής προσέγγισης βελτιώνει την κατανόηση και την παραγωγή κειμένων. Στην έρευνα συμμετείχαν δεκατέσσερις (14) μαθητές της Α΄ τάξης από ένα δημοτικό σχολείο σε βόρειο προάστιο της Αθήνας. Οι μεταβλητές ήταν αφενός η προφορική κατανόηση και η αναδιήγηση αφηγηματικών κειμένων και αφετέρου η κατανόηση και παραγωγή γραπτών αφηγηματικών κειμένων. Η αξιολόγηση των παραπάνω μεταβλητών έλαβε χώρα πριν και μετά την παρέμβαση. Η παρέμβαση διήρκησε από τον Νοέμβριο του 2015 έως τον Ιούνιο του 2016. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιδόσεις των μαθητών είχαν στατιστικά σημαντική βελτίωση και στις τέσσερις αυτές μεταβλητές. Τα αποτελέσματα αυτά υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα για την εφαρμογή τέτοιου είδους παρεμβάσεων που στοχεύουν ταυτόχρονα στην ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου από την έναρξη ήδη της σχολικής φοίτησης. Ωστόσο, επειδή το δείγμα είναι μικρό, δεν μπορεί να γίνει λόγος για γενίκευση των αποτελεσμάτων. Οι περιορισμοί της έρευνας και κάποιες προτάσεις για μελλοντική έρευνα παρουσιάζονται στο τέλος της εργασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γλώσσα
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: κειμενικο-διαδικαστική προσέγγιση, αφηγηματικά κείμενα, προφορική κατανόηση, αναδιήγηση, αναγνωστική κατανόηση, παραγωγή γραπτών αφηγηματικών κειμένων 
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
182
Αριθμός σελίδων:
299
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Ο αφηγηματικός λόγος μέσω της κειμενικο-διαδικαστικής προσέγγισης- Μια παρέμβαση σε μαθητές της Α΄ Δημοτικού.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.