Κοινωνικές και Πραγματολογικές δεξιότητες σε εφήβους με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας: Συγκριτική μελέτη

Διπλωματική Εργασία uoadl:1665197 767 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-12
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Καγκάδη Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βλασσοπούλου Μαρία, Επίκουρη καθηγήτρια, Ιατρική σχολή Αθηνών, ΕΚΠΑ
Τρίμμης Νικόλαος, Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Λογοθεραπείας, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη καθηγήτρια, ΠΤΔΕ Αθηνών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνικές και Πραγματολογικές δεξιότητες σε εφήβους με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας: Συγκριτική μελέτη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνικές και Πραγματολογικές δεξιότητες σε εφήβους με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας: Συγκριτική μελέτη
Περίληψη:
Παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν σοβαρές δυσκολίες στις κοινωνικές τους δεξιότητες, καθώς και ιδιαίτερες δυσκολίες στην πραγματολογική χρήση του λόγου και της επικοινωνίας.Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των κοινωνικών και πραγματολογικών δεξιοτήτων εφήβων με ΔΑΦ σε σύγκριση με τυπικά αναπτυσσόμενους συνομήλικους τους. Η Ομάδα Α αποτελούταν από 10 εφήβους με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας με μέσο όρο ηλικίας τα 13,61 έτη και τυπική απόκλιση 0,97 έτη και η Ομάδα Β από 20 εφήβους τυπικής ανάπτυξης με μέσο όρο ηλικίας τα 13,68 έτη και τυπική απόκλιση 1,06 έτη. Τα κριτήρια επιλογής της πρώτης ομάδας ήταν η ηλικία και η διάγνωση αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας. Για την ομάδα των εφήβων τυπικής ανάπτυξης ως κριτήριο αποτέλεσε κυρίως η ηλικία τους. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ενός σταθμισμένου ερωτηματολογίου, το Πηλίκο Αυτιστικού Φάσματος για Εφήβους: Ηλικίες 12- 15 ετών, που το συμπλήρωσαν οι γονείς των εφήβων. Το ερωτηματολόγιο διερευνούσε την αντιστοιχία ή αναντιστοιχία των κοινωνικών και πραγματολογικών δεξιοτήτων ανάμεσα στις δυο ομάδες. Κατόπιν της στατιστικής ανάλυσής των δεδομένων προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δυο ομάδες και για τα δυο είδη δεξιοτήτων. Τόσο για τις κοινωνικές όσο και για τις πραγματολογικές δεξιότητες πρόεκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δύο ομάδες (p< 0.001). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ενδελεχή προσπάθεια μελέτης και αξιοποίησης των συγκεκριμένων δεξιοτήτων από ειδικούς και μη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας, κοινωνικές δεξιότητες, πραγματολογικές δεξιότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
88
Αριθμός σελίδων:
83
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Καγκάδη Χριστίνα (ΑΜ. 215111).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.