Η δραστηριοκεντρική διδασκαλία του λεξιλογίου στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα

Διπλωματική Εργασία uoadl:1668015 1185 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-14
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Παγώνη Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ιακώβου, Επίκουρη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η δραστηριοκεντρική διδασκαλία του λεξιλογίου στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η δραστηριοκεντρική διδασκαλία του λεξιλογίου στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
Περίληψη:
Το θέμα της διπλωματικής είναι η δραστηριοκεντρική διδασκαλία του λεξιλογίου στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Στο πρώτο μέρος αναφέρονται συνοπτικά διδακτικές τεχνικές και προσεγγίσεις για μία δεύτερη/ξένη γλώσσα. Ορισμένες από αυτές είναι η μέθοδος γραμματική-μετάφραση, η άμεση μέθοδος, η επικοινωνιακή γλωσσική διδασκαλία, η φυσική προσέγγιση και η λεξική προσέγγιση. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται αναλυτικά η δραστηριοκεντρική προσέγγιση διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται το πώς ορίζεται η δραστηριότητα, πώς κατηγοριοποιείται, ποια είναι τα χαρακτηριστικά της και αν υπάρχουν κριτήρια βαθμού δυσκολίας. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει το ρόλο και το είδος των δραστηριοτήτων στα διδακτικά βιβλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Τα βιβλία τα οποία διερευνήθηκαν είναι οι τόμοι από «Τα Ελληνικά», «Το ταξίδι στην Ελλάδα» και «Κλικ στα Ελληνικά». Στο τρίτο μέρος περιλαμβάνονται δραστηριότητες σχεδιασμένες σύμφωνα με την έρευνα για τη διδακτική των γλωσσών και εστιασμένες στη διδασκαλία του λεξιλογίου με θεματική περιοχή τα «Ταξίδια». Τέλος, αναφέρονται συμπεράσματα και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Διδασκαλία
Λέξεις-κλειδιά:
δραστηριοκεντρική διδασκαλία, λεξιλόγιο, διδασκαλία, σχεδιασμός δραστηριοτήτων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
135
Αριθμός σελίδων:
131
Διπλωματική εργασία - Σοφία Παγώνη.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο