Οργάνωση, δομή και λειτουργία του Κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Institute of Education του University College London. Απολογιστική κριτική θεώρηση, την τελευταία δεκαετία.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1668127 585 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοίκηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-16
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ντελίκου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Φυριππής, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οργάνωση, δομή και λειτουργία του Κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Institute of Education του University College London. Απολογιστική κριτική θεώρηση, την τελευταία δεκαετία.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οργάνωση, δομή και λειτουργία του Κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Institute of Education του University College London. Απολογιστική κριτική θεώρηση, την τελευταία δεκαετία.
Περίληψη:
Η μαζικοποίηση των ανώτατων σπουδών τις τελευταίες δεκαετίες έχει οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Οι μεταπτυχιακές σπουδές στον ευρωπαϊκό χώρο έχουν από τη δεκαετία του 1990 επηρεαστεί σημαντικά από τη διαδικασία της Bologna και τη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ). Στη χώρα μας το πλαίσιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές από τη δεκαετία του 1980 έως σήμερα και έχει κάνει σημαντικά βήματα σύγκλισης με τις χώρες του ΕΧΑΕ.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της δομής και λειτουργίας του Κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Institute of Education του University College London. Το πρόγραμμα αποτελεί την πρώτη διεθνή συνεργασία σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έτσι, διαμορφώθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν στο ποια είναι η δομή και η λειτουργία του προγράμματος, ποιες είναι οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν από την έναρξη της λειτουργίας του το ακαδημαϊκό έτος 1994-1995 έως σήμερα. Εξετάζεται επίσης το προφίλ των υποψηφίων φοιτητών του προγράμματος, καθώς επίσης και ο αριθμός εγγεγραμμένων φοιτητών και αποφοίτων του την τελευταία δεκαετία, με απώτερο στόχο να αναδειχτούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
Πρόκειται για μελέτη περίπτωσης και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι έρευνα αρχείου προκειμένου να συγκεντρωθούν πληροφορίες και δεδομένα για το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις μεταπτυχιακές σπουδές, τη δομή του προγράμματος, τα μαθήματα, τους διδάσκοντες, τις υποχρεώσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών του προγράμματος, τον αριθμό των εγγεγραμμένων και αποφοίτων μεταπτυχιακών φοιτητών της τελευταίας δεκαετίας. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα προκειμένου να διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά των υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών του προγράμματος την τελευταία δεκαετία. H περιγραφική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS 22.0.
Το πρόγραμμα με τη φοιτητοκεντρική και διεπιστημονική φιλοσοφία του, έχει ένα γνωστικό αντικείμενο ευαίσθητο και πάντα επίκαιρο από την αρχή της λειτουργίας του ως τη σύγχρονη εποχή και τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα μας, αν και έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις στο μέλλον, λόγω των κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Μεγάλη Βρετανία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Πρόγραμμα Σπουδών
Λέξεις-κλειδιά:
Ανθρώπινα δικαιώματα, ανώτατη εκπαίδευση, κοινό, μελέτη περίπτωσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
53
Αριθμός σελίδων:
114
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

NTELIKOY MARIA-TELIKO.pdf
933 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.