Κοινωνική αλληλεπίδραση σε εικονικά περιβάλλοντα: Οι επιδράσεις της εμπειρίας στον εικονικό κόσμο Second Life στην αντίληψη του εαυτού και τις κοινωνικές σχέσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:1670661 504 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Σταματοπούλου Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημήτρης Χαρίτος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα ΕΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνική αλληλεπίδραση σε εικονικά περιβάλλοντα: Οι επιδράσεις της εμπειρίας στον εικονικό κόσμο Second Life στην αντίληψη του εαυτού και τις κοινωνικές σχέσεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η εικονική πραγματικότητα αποτελεί μία από τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα της διαπροσωπικής επικοινωνίας παρουσιάζοντας ολοένα και αυξανόμενη δημοφιλία στις εφαρμογές της. Η δυνατότητα τόσο της σύγχρονης επικοινωνίας μεταξύ εκατομμυρίων χρηστών όσο και της ενσώματης αναπαράστασής τους στα εικονικά περιβάλλοντα χαρίζουν μία άνευ προηγουμένου εμπειρία στις διαδικασίες δημιουργίας και ανάπτυξης χαρακτήρα και στην κοινωνική αλληλεπίδραση. Οι έννοιες της εμβύθισης και της παρουσίας αποτελούν σημαντικά συστατικά της εμπειρίας, καθώς καθορίζουν την επιτυχημένη ή όχι έκβασή της. Μέσα από έρευνες, πειράματα και αληθινά περιστατικά χρηστών του εικονικού κόσμου Second Life, εξετάζεται το φαινόμενο της επίδρασης της εμπειρίας αυτής στην αντίληψη και ερμηνεία του εικονικού και πραγματικού εαυτού, στην ψυχολογική και σωματική ευημερία των χρηστών και στην ανάπτυξη και διατήρηση κοινωνικών σχέσεων, δεδομένου ότι το SL εκλαμβάνεται ως μία μορφή κοινότητας μέσα στην οποία οι χρήστες της δραστηριοποιούνται κοινωνικά. Τα ευρήματα δείχνουν πως, αν και η επικοινωνία είναι τεχνολογικά διαμεσολαβημένη, οι παραπάνω διαδικασίες παρουσιάζουν ομοιότητες με τις αντίστοιχες του πραγματικού κόσμου. Τα κίνητρα εμπλοκής με έναν εικονικό κόσμο (απόδραση, κατασκευή εναλλακτικής ταυτότητας, κοινωνικοποίηση) επηρεάζουν σημαντικά το σύνολο της εμπειρίας. Ο χρήστης μέσα από το άβατάρ του, επανερμηνεύει τον εαυτό του, αναβαθμίζει στοιχεία του χαρακτήρα του, παράγει συναισθήματα και αναπτύσσει σχέσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
εικονική πραγματικότητα, επικοινωνία, εμβύθιση, παρουσία, κοινότητες, Second Life, άβαταρ, εαυτός, σχέσεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
73
Αριθμός σελίδων:
112
Σημειώσεις:
Τοπική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ_ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.