Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:1671640 958 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-19
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ζήκα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος Σταμάτιος Αντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη:
O χαρακτηρισμός των μαθησιακών δυσκολιώνακολουθεί τους μαθητές σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, καθορίζοντας ακόμα και τις σχέσεις που αναπτύσσουν και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους. Ιδιαίτερης σημασίας καθίσταται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαχείριση των μαθησιακών δυσκολιών, ο οποιός συνιστά ένα δυναμικό και συχνά καταλυτικό κομμάτι στο παζλ των μαθησιακών δυσκολιών. Σκοπός της παρούσας εργασίας καθίσταται η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον εξετάζεται το κατά πόσον η ιδέα της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών στις μαθητικές εργασίες και υποχρεώσεις, στις διδακτικές στρατηγικές και στη διαχείριση της τάξης σχετίζεται με τις στάσεις και τις αντιλήψεις τους απέναντι στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Διερευνάται επίσης το αν η προθυμία των εκπαιδευτικών να συμπεριλάβουν μαθητές με ΜΔ επιδρά στις αντιλήψεις τους για αυτήν και αν επηρεάζεται από το φύλο, τον αριθμό των παιδιών με ΕΕΑ εντός τάξης, τη βαθμίδα διδασκαλίας, την ειδικότητα, την κατάρτιση, τη διδακτική εμπειρία και την ύπαρξη παιδιού με ειδικές μαθησιακές ανάγκες στο άμεσο οικογενειακό περιβάλλον των εκπαιδευτικών. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για αυτούς τους σκοπούς απαρτίζεται από τρεις δημοσιευμένες κλίμακες, την TSES (Teachers’ SenseofEfficacyScale) που αφορά την αυτοαξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, την STATIC (ScaleofTeachers’ AttitudesTowardsInclusiveClassrooms) που αφορά τις στάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και την WILLINGNESSSUBSCALE (υποκλίμακα της ORMS-OpinionsRelativetoMainstreamingScale) που αφορά την προθυμία των εκπαιδευτικών. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η κατάρτιση και η προθυμία των εκπαιδευτικών διαφοροποιούν τις στάσεις ως προς τη συμπερίληψη ατόμων με ΕΕΑ και οι στάσεις αυτές διαμορφώνονται βάσει θετικότερης αυτοαξιολόγησης των ιδίων των εκπαιδευτικών ενώ η βαθμίδα διδασκαλίας δε φαίνεται να διαφοροποιεί τα ανωτέρω ευρήματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικοί, μαθησιακές δυσκολίες, στάσεις, αντιλήψεις, συμπερίληψη, εκπαίδευση, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αυτοαποτελεσματικότητα, προθυμία.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
190
Αριθμός σελίδων:
128
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες PDF.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο