Η κατηγοριοποίηση γονέων και μαθητών και η σχέση σχολείου- οικογένειας στον λόγο των εκπαιδευτικών σε Δημοτικά Σχολεία της Δυτικής Αττικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:1684363 566 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (χορηγούμενος τίτλος από Παν/μιο Αθηνών/φοίτηση και εκπόνηση προβλεπόμενων εργασιών μόνο στο ΕΚΠΑ )
Βιβλιοθήκη Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-25
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μακρή Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου,Επίκουρη Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η κατηγοριοποίηση γονέων και μαθητών και η σχέση σχολείου- οικογένειας στον λόγο των εκπαιδευτικών σε Δημοτικά Σχολεία της Δυτικής Αττικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η κατηγοριοποίηση γονέων και μαθητών και η σχέση σχολείου- οικογένειας στον λόγο των εκπαιδευτικών σε Δημοτικά Σχολεία της Δυτικής Αττικής
Περίληψη:
Η έρευνα αξιοποιώντας τη θεωρία του Πιερ Μπουρντιέ για το πολιτισμικό κεφάλαιο και τη μέθοδο της Ανάλυσης Κατηγορικής Υπαγωγής (ΑΚΥ) προσεγγίζει μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις τον λόγο εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν σε δημόσια Δημοτικά σχολεία της Δυτικής Αττικής. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε πώς παράγονται μέσα στο λόγο τους κατηγοριοποιήσεις που αφορούν τη σχέση των δασκάλων με τους γονείς και τους μαθητές. Συμπεραίνουμε πως οι κατηγοριοποιήσεις αυτές συνδέονται με προεννοήσεις των δασκάλων που σχετίζονται με τον τρόπο που προσλαμβάνουν το πολιτισμικό κεφάλαιο. Αναδεικνύονται κατηγοριοποιήσεις που αφορούν τον «ιδανικό» γονέα, τον «ιδανικό» μαθητή, την εθνικότητα, το φύλο, την πρόσληψη του πολιτισμικού κεφαλαίου, τη γονική εμπλοκή και τέλος την ίδια την Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ως εργαλείο αναστοχασμού. Ταυτόχρονα, προτείνονται τρόποι ενίσχυσης του αναστοχασμού σχετικά με αυτές τις κατηγοριοποιήσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαιδευτική κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτισμικό κεφάλαιο, Ανάλυση Κατηγορικής Υπαγωγής, κατηγοριοποιήσεις, Πιερ Μπουρντιέ, Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
43
Αριθμός σελίδων:
93
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΚΡΗ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.