Διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών στο ν. Αττικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:1692156 1236 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-14
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Καραγιάννη Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρήστος Παρθένης, Επικ. καθηγητής, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Αθανάσιος Μιχάλης Επικ. καθηγητής, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Σάββας Παπαπέτρου, διδάκτορας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών στο ν. Αττικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών στο ν. Αττικής
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας.
Αρχικά παρουσιάζονται οι έννοιες της πολυπολιτισμικότητας, της διαπολιτισμικότητας και της ετερότητας, αναλύονται τα μοντέλα εκπαίδευσης που υιοθέτησαν οι χώρες υποδοχής των μεταναστών από το 1960 και μετά.
Παράλληλα επιχειρείται ιστορική προσέγγιση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και γίνεται αναφορά στη διαπολιτισμική ετοιμότητα και μάθηση με την προϋπόθεση του σεβασμού και της αποδοχής της ετερότητας. Τονίζεται η σημασία της διαπολιτισμικής επικοινωνίας υπό την προϋπόθεση του σεβασμού και της αποδοχής της πολιτισμικής ετερότητας.
Η έρευνα διεξήχθη στο νομό Αττικής σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σύμφωνα με τα αποτελέσματα φάνηκε ό,τι οι εκπαιδευτικοί του δείγματός μας:
• Δεν ακολουθούν σε μια πολυπολιτισμική τάξη, τη χρήση στοιχείων από τη γλώσσα και τον πολιτισμό των αλλοδαπών/ μεταναστών/ προσφύγων μαθητών, ως στρατηγική.
• Δεν ακολουθούν σε μια πολυπολιτισμική τάξη, σε σχέση με την διαπολιτισμική ετοιμότητά τους, τη δημιουργία κατάλληλου διδακτικού υλικού (για αλλοδαπούς, μετανάστες, πρόσφυγες μαθητές), ως στρατηγική.
• Δεν ακολουθούν σε μια πολυπολιτισμική τάξη, σε σχέση με την διαπολιτισμική ετοιμότητά τους, την Εξατομικευμένη διδασκαλία (π.χ. γλώσσας), ως στρατηγική
• Ακολουθούν σε μια πολυπολιτισμική τάξη, σε σχέση με την διαπολιτισμική ετοιμότητά τους, τη δημιουργία μεικτών ομάδων παιδιών, ως στρατηγική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτισμική ετερότητα, εκπαίδευση, διοίκηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
55
Αριθμός σελίδων:
112
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

(ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ Ευαγγελίας Καραγιάννη)..pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.