Στρατηγική Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Η περίπτωση της Skype

Διπλωματική Εργασία uoadl:1692222 360 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οικονομική και Διοίκηση των Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-30
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σειρηνίδου Μαρία
Δημοπούλου Αργυρώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Παπαδημητρίου, Οικονομολόγος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγική Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Η περίπτωση της Skype
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στρατηγική Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Η περίπτωση της Skype
Περίληψη:
Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία εξετάζεται και αναλύεται η στρατηγική που ακολούθησε η εταιρεία Skype, η οποία την ανέδειξε σε ηγέτιδα δύναμη στο χώρο την τηλεπικοινωνιών μέσω της χρήσης της τεχνολογίας Voip, δηλαδή, πρωτοκόλλων επικοινωνίας, που επιτρέπουν την φωνητική συνομιλία σε πραγματικό χρόνο, ουσιαστικά χωρίς κόστος.
Στο πρώτο κεφάλαιο, εστιάζοντας στην ανάλυση της έννοιας της στρατηγικής των επιχειρήσεων, γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής όλων εκείνων των παραγόντων που μια επιχείρηση οφείλει να λάβει υπόψη της, προκειμένου να μπορέσει, όχι μόνο να εδραιωθεί και να επιβιώσει στον τομέα της, αλλά να διακριθεί σε αυτόν.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται οι παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντος, τόσο του ευρύτερου μάκρο περιβάλλοντος όσο και του ανταγωνιστικού μίκρο - περιβάλλοντος της επιχείρησης, οι οποίοι μπορούν να την επηρεάσουν στη διαμόρφωση της στρατηγικής της, ενώ στο τρίτο κεφάλαιο μελετάμε αντίστοιχους παράγοντες που συνδέονται με το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται μια ανάλυση του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, στον οποίο η Skype δραστηριοποιείται, με ιδιαίτερη έμφαση στις πιέσεις που υφίσταται ο κλάδος ιδίως τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής αστάθειας και της ύφεσης που παρατηρείται, γεγονότα όμως που δεν επηρεάζουν τόσο έντονα τη Skype.
Έχοντας λοιπόν αυτά τα δεδομένα, και ενώ ο κλάδος της πληροφορικής και ιδίως των τηλεπικοινωνιών με την παραδοσιακή έννοια διάγει περίοδο ύφεσης, στο πέμπτο κεφάλαιο, αναλύεται ουσιαστικά το μοντέλο στρατηγικής που ακολούθησε η Skype, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και πώς αυτό το μοντέλο εμπλουτίζεται και διαμορφώνεται στο πέρασμα του χρόνου, προκειμένου να παραμείνει στη θέση αυτή.
Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο, γίνεται μια συνοπτική αποτίμηση, καθώς και καταγραφή των κυριότερων συμπερασμάτων που έχουν προκύψει από τη λειτουργία της αγοράς στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, ώστε η εταιρεία Skype, όχι μόνο να έχει αναδειχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, αλλά διαρκώς διαμορφώνοντας και αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική της σύμφωνα με τα δεδομένα, έχει κατορθώσει να εδραιωθεί στη θέση αυτή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Οικονομικά
Λέξεις-κλειδιά:
Στρατηγική, Επιχειρησιακό μοντέλο, Εξωτερικό – Εσωτερικό Περιβάλλον, Τεχνολογίες Τηλεπικοινωνιών & Πληροφορικής, VoIP υπηρεσίες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αριθμός σελίδων:
73
Στρατηγική Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Η περίπτωση της Skype.pdf (930 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο