Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της ΕκπαίδευσηςΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-30
Συγγραφέας:
Καγκέλη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Γεώργιος Πασιάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ελευθερία Αργυροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Επαγγελματική Εξουθένωση και η Επαγγελματική Ικανοποίηση των Εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση: Η περίπτωση των Νηπιαγωγών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Επαγγελματική Εξουθένωση και η Επαγγελματική Ικανοποίηση των Εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση: Η περίπτωση των Νηπιαγωγών
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν διεξαχθεί διάφορες έρευνες που επιχειρούν να προσδιορίσουν την επαγγελματική εξουθένωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών, οι οποίες έδειξαν ότι τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι χαμηλά συγκριτικά με άλλες χώρες.
Η μελέτη αυτή αποσκοπούσε στη διερεύνηση: α) του επιπέδου της επαγγελματικής εξουθένωσης των Ελλήνων νηπιαγωγών, β) των επιπτώσεων των δημογραφικών παραγόντων (π.χ. ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, εκπαίδευση) στην επαγγελματική εξουθένωση των νηπιαγωγών, γ) του επιπέδου της επαγγελματικής ικανοποίησης των Ελλήνων νηπιαγωγών, δ) των επιπτώσεων των δημογραφικών παραγόντων (π.χ. ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, εκπαίδευση) στην επαγγελματική ικανοποίηση των νηπιαγωγών και ε) τη σχέση της επαγγελματικής εξουθένωσης και της επαγγελματικής ικανοποίησης και ειδικότερα η σχέση αιτίας – αιτιατού στο χώρο της εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 130 νηπιαγωγοί από την περιφέρεια της Εύβοιας. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αξιολογούσε: την επαγγελματική εξουθένωση, την επαγγελματική ικανοποίηση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί της προσχολικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί βιώνουν χαμηλά επίπεδα εξουθένωσης και είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το επάγγελμα τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Επαγγελματική Εξουθένωση, Επαγγελματική Ικανοποίηση, Νηπιαγωγοί
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
158
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
διπλωματικη Ελένη Καγκέλη.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.